Au fost create 100.000 de conturi pe platforma „Rabla pentru electrocasnice”

Publicat: 17 05. 2021, 09:03
Actualizat: 17 05. 2021, 09:04
Rabla pentru Electrocasnice / Sursă FOTO: Shutterstock - caracter ilustrativ

Ministerul Apelor și Pădurilor a anunțat în cursul serii de duminică, 17 mai, faptul că pe platforma „Rabla pentru electrocasnice” fuseseră create peste 100.000 de conturi, în două zile de la start înscrierilor.

Perioada de înscriere în acest an a început vineri, 16 mai, și durează până joi, 20 mai, ora 23.59.

Cei care vor să se înregistreze în sistemul informatic trebuie să menționeze nume, prenume, județ, localitate, Cod Numeric Personal, adresă de e-mail și număr de telefon valid și are opțiunea de a încărca pe loc un buletin de identitate sau o carte de identitate și o declarație pe propria răspundere că pune la dispoziția AFM datele personale, a explicat recent ministrul Mediului, Tanczos Barna.

Prima etapă a programului „Rabla pentru electrocasnice” începe vineri, 21 mai

Prin crearea contului, persoana respectivă poate alege online voucherele și le poate urmări statusul.

Selecția voucherelor se va face etapizat, pentru câte trei tipuri de produse, timp de câte două săptămâni sau până la epuizarea bugetului, astfel:

  • Etapa I: 21 mai (ora 10:00) – 03 iunie (ora 23.59) – Selecția voucherelor pentru mașinile de spălat rufe, vase și frigidere/congelatoare. Bugetul alocat categoriei este de 30 de milioane de lei.
  • Etapa II: 04 iunie (ora 10:00) – 17 iunie (ora 23.59) – Selecția voucherelor pentru televizoare, laptopuri și tablete. Bugetul alocat categoriei este de 30 de milioane de lei.
  • Etapa III: 18 iunie (ora 10:00)– 01 iulie (ora 23:59) – Selecția pentru aparate de aer condiționat, uscătoare de rufe și aspiratoare (18 iunie – 01 iulie). Bugetul alocat categoriei este de 15 milioane de lei.

Bugetul alocat pentru anul 2021 este de 75 de milioane de lei, o valoare-record, iar numărul beneficiarilor este estimat la peste 200.000. În cazul în care bugetul alocat etapei de înscriere nu este consumat, acesta se reportează și devine disponibil la organizarea unei noi sesiuni, dacă are loc în același an bugetar. În acest caz, după ce sumele neconsumate revin în buget se reia întreaga procedură de selecție pe etape, inclusiv etapa de înscriere în program/creare de cont.