Biroul de Credit își schimbă regulile, odată cu noul regulament privind protecția datelor cu caracter personal GDPR

Publicat: 31 05. 2018, 22:02
Actualizat: 26 03. 2019, 01:31

Pentru accesarea și gestionarea on-line a datelor cu caracter personal este necesară înființarea unui cont pe site-ul Biroului de Credit. Contul oferă și dreptul dreptul de rectificare a lor, de ștergere, de restricționare și de opoziție, precum și o transparență sporită. Toate aceste drepturi pot fi exercitate și la sediul Biroului de Credit, a menționat oficialul.

Există însă o serie de condiții, de exemplu aceea că dreptul de rectificare poate fi exercitat doar în cazul datelor inexacte. Iar dreptul de restricționare se aplică în situațiile în care persoana vizată contestă exactitatea propriilor date, atunci când se opune ștergerii datelor sau dacă se opune prelucrării datelor.

Dreptul de ștergere a datelor personale poate fi exercitat doar în patru situații: când datele au fost prelucrate ilegal (adică în alt scop decât în cel pentru care au fost colectate inițial), apoi când datele nu mai sunt necesare scopului pentru care au fost prelucrate inițial, dacă datele trebuie șterse pentru îndeplinirea unei obligații legale a participantului (cum ar fi, de exemplu, un act normativ), respectiv dacă persoana vizată se opune prelucrării, fără să existe motive legitime din partea Biroului care să impună totuși acest lucru.

O solicitare de ștergere din Biroul de Credite se poate face prin transmiterea solicitării prin intermediul contului deschis pe site-ul Biroului de Credit (ulterior, solicitarea se duce la creditor, pentru verificare), dar și pe cale electronică, direct la bancă sau prin poștă.

Pentru a intra în baza de date a Biroului de Credite este necesară o restanță de peste 30 de lei pe o perioadă de peste 30 de zile. Iar perioada de stocare a datelor este de patru ani pentru orice informație transmisă.

Pe lângă drepturile mai sus menționate, Biroul de Credite mai promite, de asemenea, și măsuri de securitate adaptate cerințelor GDPR, termene mai reduse de răspuns la solicitări și o transparență sporită – de exemplun informații mai detaliate privitoare la prelucrarea datelor. Nu în ultimul rând, persoanele vizate pot solicita confirmarea prelucrării datelor.

Directorul general al Biroului de Credit a motivat necesitatea existenței datelor personale în baza de date a instituției prin faptul că, în lipsa lor, nu s-ar mai putea urmări comportamentul celor care au obținut imprumuturi.