RETAIL: Profi își consolidează poziția pe piața Capitalei, în urma preluării a zece magazine de la Pronto Mobile

Publicat: 03 06. 2021, 09:15
Actualizat: 16 06. 2021, 20:48

Consiliul Concurenței a autorizat tranzacția prin care Profi, retailerul deținut de fodul de investiții Mid Europa Partners, preia zece magazine de la Pronto Mobile, unități operate ca francize Carrefour Express. Retailerul își întărește astfel poziția pe piața Capitalei în cadrul strategiei de expansiune. 

Cu aproape 1500 de magazine în mai bine de 600 de localități și 24.000 de angajați, Profi este retailerul modern cu cea mai mare extindere geografică din România. Până în 2024, rețeaua ar urma să se extindă la peste 2.500 magazine, după cum au anunțat oficialii companiei.

Am satisfacția că prin această tranzacție excepțională care ne consolidează poziția din București reușim să preluăm active ale unor antreprenori locali dinamici și cu experiență, ceea ce este o onoare deosebită” – Gaetan Pacton, director de expansiune PROFI.

Consiliul Concurenței a constatat că operațiunea nu ridică obstacole semnificative în calea concurenței efective pe piața românească sau o parte substanțială a acesteia și că nu există îndolieli serioase privind compatibilitatea sa cu un mediu concurențial normal, potrivit unui comunicat al instituției.

„Ne bucurăm că putem încheia o afacere cu rețeaua cu cea mai mare dezvoltare din România ultimilor ani, rețea către care transferăm cele mai mari 10 dintre magazinele noastre, în care am investit multă muncă și suflet” – Gabriel Sandu, Pronto Mobile.

 25 milioane euro de la BERD

Profi se numără printre rețelele cele mai active în ultimii ani, plasându-se în top zece retaileri pe piața românească. Retailerul a anunțat recent că va contracta un împrumut de 109,5 milioane de lei (25 milioane de euro) de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), credit  cofinanțat de către o bancă românească.

Împrumutul va fi utilizat, printre altele, pentru a sprijini planul de investiții al companiei privind extinderea rețelei de magazine Profi, inclusiv a formatului Loco, conceput pentru zona rurală, precum și în proiecte de eficiență energetică în magazine.

Profi este retailerul cu cea mai dinamică expansiune din acest an, cu 83 de deschideri de magazine. Targetul companiei este de 100 de magazine noi în acest an. În luna mai, retailerul a deschis alte 11 unități comerciale, iar dintre acestea, cinci au vizat formatul City, trei formatul Loco și alte trei formatul standard.

În 2020, Profi a dechis 235 de noi locații și a remodelat alte două, la Ploiești și Craiova. Planurile de extindere vizează inaugurarea a peste 1.300 de magazine până în 2024, când ar urma să funcționeze 2.561 de magazine Profi.

În 2020, retailerul a avut o cifră de afaceri de 1,84 miliarde lei (415 milioane euro) și un profit net de 27,32 milioane lei (6,15 milioane euro).