Schimbarea foarte importantă care are loc ÎNCEPÂND DE ASTĂZI. Toți ȘOFERII din România trebuie să știe ASTA

Publicat: 09 03. 2013, 09:16
Actualizat: 02 09. 2019, 23:14

Guvernul Ponta se pregătește să adopte marți prin ordonanță de urgență timbrul de mediu, prin care aduce o nouă formulă de calcul pentru taxa auto.

Ordonanța de urgență pusă în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Mediului arată că noua formulă de calcul pentru timbrul de mediu va fi: suma de plată = [(A x B x(100 – C)]/100, unde:

A = valoarea combinată a emisiilor de CO2, exprimată în grame/km menționate in Cartea de Identitate a Vehiculului;
B = valoarea timbrului de mediu pentru emisiile poluante, exprimată în Euro/1 gram CO2, prevăzută în anexa nr. 1;
C = cota de reducere a timbrului prevăzuta in coloana nr 2 din Anexa nr 2

Pentru autovehiculele de tip M1 (cu maximum 8 locuri) cărora le corespund normele de poluare non-Euro, Euro 1 sau Euro 2 și pentru care nu este specificată valoarea combinată a emisiilor de CO2, după formula: Suma de plată = [E x D x (100 -C)]/100, unde:
C = cota de reducere a timbrului prevăzuta in coloana nr 2 din Anexa nr 2;
D = cilindreea – capacitatea cilindrica;
E = timbrul de mediu, prevăzut în coloana nr. 3 din anexa nr. 3.

VEZI AICI ORDONANȚA DE URGENȚĂ

 

Vechimea autovehiculului se calculează în funcție de data primei înmatriculări a acestuia. Dacă persoana care solicită înmatricularea sau prima transcriere a dreptului de proprietate asupra autovehiculului nu poate face dovada datei înmatriculării autovehiculului, atunci timbrul se calculează în funcție de anul fabricației.

Actul normativ arată că timbrul de mediu poate fi contestat atunci când persoana care urmează să înmatriculeze sau să transcrie dreptul de proprietate asupra unui autovehicul rulat poate face dovada că autovehiculul său s-a depreciat într-o măsură mai mare decât cea indicată de grila prevăzută în anexa nr. 3.

În termen de 15 de zile de la data intrarii în vigoare a ordonanței de urgență, Ministerul Mediului împreună cu Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Finanțelor Publice și Ministerul Transporturilor vor elabora normele metodologice privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule.

 

Ordonanța mai prevede că în cazul în care taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule achitată de către contribuabili începând cu 13 ianuarie 2012 până la data intrării în vigoare a prezentei legi este mai mare decât timbrul de mediu rezultat din aplicarea ordonanței, calculat în lei la cursul de schimb valutar aplicabil la momentul înmatriculării în România, se pot restitui sumele reprezentând diferența de taxă plătită.

Ministrul Mediului, Rovana Plumb, a declarat la Interviurile Gândul că timbrul de mediu pentru mașinile Euro 1, Euro 2 sau non-Euro va fi mai mic decât cel pentru mașinile Euro 4, Euro 5 și Euro 6.

VEZI AICI INTERVIUL CU ROVANA PLUMB

 

Oficialii de la Ministerul Mediului au ajuns la această formulă, deoarece evaluările pe care le-au făcut pentru mașinile cu tehnologii învechite existente deja pe piața națională arată că, dacă are loc ridicarea taxei pentru acest tip de mașini aflate la finalul perioadei de viață, atunci va avea loc blocarea piaței internă a automobilelor.

În plus, timbrul de mediu va fi diferit pentru mașinile care utilizează benzină și cele care utilizează motorină.

Actul normativ prevede că timbrul de mediu se eliberează și se aplică pe Cartea de Identitate a Vehiculului de către Direcția Regim Permise de conducere si Înmatriculare a Vehiculelor la primirea dovezii de plata a timbrului de mediu.