O dieceză din Italia și-a cerut scuze public după ce un episcop le-a transmis copiilor că Moș Crăciun nu există

Publicat: 12 12. 2021, 16:50
Sursa foto: Shutterstock

O dieceză romano-catolică din Sicilia și-a cerut scuze după ce au apărut informații potrivit cărora episcopul acesteia le-a spus copiilor că Moș Crăciun nu există.

Într-o postare pe Facebook, dieceza de Noto a spus că intenția episcopului Antonio Stagliano nu a fost „de a distruge farmecul Crăciunului pentru cei mici”, informează Euronews.

Purtătorul de cuvânt al eparhiei, Alessandro Paolino, și-a exprimat „durerea” față de declarația episcopului și a spus că prelatul a vrut ca oamenii să reflecteze mai profund asupra semnificației Crăciunului.

Stagliano a fost citat de presa italiană după ce a transmis un mesaj dedicat copiilor, în care le spunea acestora că Moș Crăciun nu există, iar imaginea acestuia a fost creată ca parte a unei campanii publicitare a companiei Coca-Cola.

„Cu siguranță nu trebuie să desființăm imaginația copiilor, ci să tragem exemple bune din ea, exemple pozitive pentru viață”, a spus Paolino.

Prelatul a transmis că Moș Crăciun nu există

Un preot dintr-o parohie romano-catolică din Sicilia, Antonio Stagliano, le-a spus copiilor că Moș Crăciun nu există. Biserica și-a cerut scuze pentru gafa acestuia, susținând că preotul nu a intenționat să spulbere visurile celor mici chiar înainte de marea sărbătoare creștină de la sfârșitul anului, ci doar încerca să le explice povestea reală a lui Moș Nicolae

Episcopul Antonio Stagliano încerca să sublinieze adevărata semnificație a Crăciunului (sărbătoarea nașterii lui Isus) și povestea Sfântului Nicolae, un preot care oferea cadouri celor săraci și care a fost persecutat de împăratul roman, a precizat purtătorul de cuvânt al diocezei din Noto, Alessandro Paolino.

Site-urile de știri din Italia îl citează pe Stagliano spunând că Moș Crăciun nu există și că vestimentația acestuia, respectiv celebrul costum roșu, nu este altceva decât invenția companiei Coca-Cola, cu scopul de a-și face publicitate.

Precizările nu au fost însă în măsură să îi liniștească pe părinți care și-au exprimat nemulțumirea pe pagina de Facebook a bisericii, mulți acuzând prelații de faptul că distrug bucuria copiilor și se amestecă în tradițiile familiei, în vremuri și așa grele cauzate de pandemia de coronavirus.