40% dintre români nu au folosit niciodată internetul

Publicat: 07 10. 2014, 16:14
Actualizat: 11 01. 2020, 18:28

„România Digitală 2020 și Planul Național NGN își propun ca, până în 2020, să avem acoperire broadband de peste 30 Mb/s de 80%. Acum suntem la 66%. De asemenea, 30% în cazul cumpărăturilor online (acum suntem la 8%), transfontalier 5%, în creștere cu 4 puncte procentuale față de 2013. Populația care nu a utilizat niciodată Internetul în România este în procentaj de 42%, în scădere de șase puncte procentuale față de 2012. Până în 2020, ne-am propus să ajungem la 30%”, a spus Voicu.

Oficialul MSI a precizat, totodată, că un sfert dintre gospodăriile din România erau conectate la internet cu viteză de minimum 100 Mb/s, procentaj insuficient, însă, față de planurile Comisiei Europene (CE), transmite Agerpres.

„În România anului 2014, existau 25% gospodării conectate la minimum 100 Mb/s. Este insuficient pentru ceea ce ne-a propus Comisia Europeană în 2013, când acoperirea de Basic broadband trebuia să fie 100%. Avem amânare pentru 2015 și proiectul RoNet își va îndeplini cu succes această misiune. Cu toate acestea, Educație, Cultură, Tele-medicină, Social Media, e-Commerce, provocările societale, sunt în fața noastră și trebuie să ne facă fericiți. Vorbim de un handicap digital în condițiile în care toate aceste resurse digitale sunt folosite doar de o parte a societății românești. Totodată, în The Networked Index, România este pe locul 75. Aici se iau în considerare criterii, precum: infrastructura, climatul politic și de reglementare”, a afirmat Diana Voicu.

Agenda Digitală pentru România 2020, document care s-a aflat în consultare publică până pe data de 31 iulie 2014, arată că investițiile totale în sectorul Tehnologiei Informației și a Comunicațiilor /TIC/ vor ajunge la aproximativ 2,4 miliarde de euro în România, până în anul 2020, iar impactul pozitiv în Produsul Intern Brut /PIB/ va fi de 13%. Obiectivele-cheie de performanță ale Agendei Digitale impun eforturi cumulate ale țărilor europene în vederea îndeplinirii obiectivelor asumate de Comisia Europeană.

Domeniile avute în vedere sunt: e-Guvernare, Interoperabilitate, Securitate Cibernetică, Cloud Computing, Open Data, Big Data și Media Sociale; TIC în Educație, Sănătate, Cultură și eInclusion; e-Commerce, Cercetare, Dezvoltare și Inovare în TIC; Broadband și Servicii de Infrastructură Digitală. De altfel, în cazul ultimului domeniu vizat se asigură incluziunea socială și permite beneficii în toate celelalte domenii de acțiune. O implementare completă a viziunii strategice asupra sectorului TIC în România va duce la investiții totale de aproximativ 2,4 miliarde de euro.

Impactul direct și indirect asupra economiei, calculat în conformitate cu bunele practici în alte țări europene care au făcut investiții similare poate fi tradus într-o creștere a PIB de 13%, creșterea cu 11% a numărului de locuri de muncă și reducerea costurilor administrației cu 12%. în perioada 2014 — 2020.

România este a șaptea țară ca mărime din Uniunea Europeană /UE/, în privința populației (20,12 milioane) și a doua ca mărime din grupul noilor state membre, după Polonia.

O dezbatere de specialitate cu tema „bROadband Conference — Let’s Gigafy Romania!” a fost organizată marți la București, în cadrul căreia fiind discutate obiectivele României în raport cu Agenda Digitală și strategiile naționale, europene și globale în ceea ce privește internetul de bandă largă (broadband).