Câți români au ajuns să aibă smartphone în 2017. Care sunt activitățile pe care le fac cel mai des cu telefonul mobil

Publicat: 05 03. 2017, 15:49

La nivel global, adopția smartphone-urilor s-a dublat în 4 ani. În 2012, doar una din trei persoane din 40 de țări avea acces la un smartphone. Patru ani mai târziu, ponderea acestora a crescut la 70%.

Potrivit studiului, 91% din tinerii cu vârste sub 25 de ani utilizează smartphone-ul, față de 24% în urmă cu 4 ani. Pentru aceștia, smartphone-ul a început să înlocuiască și computerul; utilizarea computerului a scăzut de la 88% în 2012 la 79% în 2016.

Mai mult, smartphone-ul este sursa de informații pentru o mare parte din tinerii cu vârste sub 25 de ani. Astfel, 73% utilizează motoare de căutare pe dispozitivul mobil, iar 79% vizitează platforme de social media.

La capitolul distracție, 75% din tineri vizionează clipuri video pe smartphone cel putin odată pe săptămână. Smartphone-ul este dispozitivul preferat al tinerilor și pentru activități cotidiene, precum: să asculte muzică (66%), să știe cât e ceasul (71%) sau să facă poze (65%). Jumătate din tineri își verifică e-mail-ul pe smartphone, menționează studiul citat.

La nivel global, aproximativ o treime dintre utilizatorii de smartphone accesează internetul mai des de pe smartphone decât pe computer. În România, 38% din utilizatorii de smartphone spun că accesează mai des internetul de pe telefon decât de pe computer. Doar 17% din utilizatorii de smartphone din România folosesc preponderent computerul pentru a intra pe internet.

În același timp, oamenii folosesc mai multe dispozitive decât în trecut. Întrebați în 2012 în legătură cu ce dispozitive utilizează – smartphone, tabletă sau computer -, 50% din români au răspuns că folosesc un singur dispozitiv, 10% două și doar 2% toate cele trei. La finalul lui 2016, cei mai mulți dintre români (31%) au spus că utilizează două dispozitive (unul singur – 25%, trei dispozitive – 15%).

Studiul a fost realizat în anii 2012 și 2016, de către Google și Kantar TNS, fiind susținut peste 625.000 de interviuri cu oameni din 40 de țări, printre care și România.