Livrările mondiale de tablete au crescut cu 50,6% în 2013, la 217,1 milioane de unități

Publicat: 29 01. 2014, 19:07
Actualizat: 14 10. 2018, 05:07

Livrările mondiale de tablete au crescut anul trecut cu 50,6%, la 217,1 milioane de unități, potrivit datelor preliminare publicate miercuri de compania de cercetare a pieței International Data Corporation (IDC).

În trimestrul patru, livrările au urcat cu 62,4% față de trimestrul precedent, la 76,9 milioane de unități, și cu 28,2% față de aceeași perioadă a anului 2012. Ritmul de creștere a vânzărilor se menține impresionant, dar este totuși cu mult mai mic față de avansul anual de 87,1% înregistrat în trimestrul patru din 2012.

„Devine tot mai clar că piețe precum cea din Statele Unite ajung la un nivel de saturație, iar avansul încă puternic de pe piețele emergente nu a fost suficient pentru a susține creșterea remarcabilă din anii anteriori”, a declarat Tom Mainelli, director la IDC.

Apple a fost lider mondial pe piața tabletelor, cu livrări de 26 de milioane de unități în trimestrul patru, în creștere de la 14,1 milioane de unități în trimestrul precedent și 22,9 milioane unități în intervalul similar din 2012.

Compania a realizat în trimestrul trecut cele mai mari vânzări de tablete de până acum, dar creșterea anuală de 13,5% a fost cu mult sub media pieței. Cota deținută de Apple pe această piață a urcat la 33,8%, de la 29,7% în trimestrul al treilea, dar este sub nivelul de 28,2% din ultimul trimestru al anului 2012.

Pe locul al doilea pe piața tabletelor se situează Samsung, cu o cotă de 18,8%, datorită diversității portofoliului de produse. În urmă cu un an, cota Samsung era de 13%. În top cinci se mai află Amazon, cu o cotă de 7,6%, ASUS, cu 6,1% și Lenovo, cu 4,4%.