O aplicație pentru iPhone, folosită în combaterea infertilității

Publicat: 09 08. 2013, 13:33
Actualizat: 02 02. 2019, 01:14

Cofondatorul site-ului de plăți online PayPal a lansat, joi, o nouă aplicație pentru iPhone, concepută pentru a ajuta cuplurile fără copii să calculeze cel mai bun moment pentru a procrea, informează AFP.

Max Levchin și partenerii săi de afaceri au început comercializarea aplicației Glow în magazinul online Apple Store. Mai mulți investitori susțin acest proiect, care are un buget de 6 milioane de dolari.

„Există atât de multe feluri de a ameliora sănătatea și bunăstarea prin intermediul științei datelor informatice”, a spus Max Levchin, președinte și cofondator al serviciului PayPal, care are sediul la San Francisco.

„O analiză mai amănunțită (a datelor personale) va duce la decizii și la diagnostice mai bine documentate, la tratamente precoce și, în final, la o politică a sănătății mai ieftină și mai accesibilă”, a adăugat el.

Femeile pot să își actualizeze aplicația Glow în permanență, în funcție de starea lor fizică, iar aplicația va analiza toate acele informații pentru a determina apoi cel mai bun moment pentru a procrea.

Pe termen lung, Glow intenționează să utilizeze „informatica vestimentară”, o nouă tendință care utilizează brățări, ceasuri și alte accesorii pentru a înregistra datele fizice ale corpului uman.

„Glow le ajută pe femei să fie mai bine informate despre sănătatea lor reproductivă”, a declarat Gunce Arkan, care a renunțat la locul său de muncă de pe Wall Street pentru a se supune unui număr de șase cicluri de fecundare in vitro până a reușit să aibă în cele din urmă doi copii.

Ea lucrează în strânsă colaborare cu creatorii Glow pentru a dezvolta această aplicație.

După părerea ei, Glow oferă femeilor „posibilitatea de a se concentra asupra carierelor lor și să se gândească la copii puțin mai târziu, dacă vor acest lucru”.

Acest start-up a fost creat pentru a răspunde numărului tot mai mare de femei care aleg să amâne momentul în care au un copil, adeseori pentru a se concentra asupra carierelor lor, în condițiile în care tratamentele de fertilitate nu sunt luate în considerare de asigurările de sănătate din Statele Unite.

Potrivit cifrelor furnizate de Glow, circa 10 milioane de cupluri încearcă în fiecare an să aibă un copil în Statele Unite și doar jumătate dintre ele reușesc acest lucru.

Piața infertilității este estimată la 5 miliarde de dolari și continuă să crească, o treime dintre femeile care vor să devină mame, cu vârstele cuprinse în intervalul 35-39 ani, nu reușesc să rămână însărcinate, după un an de încercări.

Glow a dat în folosință totodată o fundație cu scop nelucrativ care ajută cuplurile să achite costurile foarte ridicate ale tratamentelor împotriva infertilității.

Participanții pot să doneze 50 de dolari pe lună timp de 10 luni, sumele recoltate fiind repartizate între femeile care nu au reușit să rămână însărcinate, în ciuda utilizării Glow. Max Levchin a făcut o primă donație de 1 milion de dolari pentru această fundație.

În afară de PayPal, Max Levchin este cofondator al Slide, un site de jocuri în rețea cumpărat de Google în urmă cu trei ani, închis de atunci.

Max Levchin, de origine ucraineană, a jucat un rol important și în crearea site-ului de opinii și partajare de experiențe online Yelp.

Totodată, el s-a alăturat, în 2012, consiliului de administrație al grupului Yahoo.