Samsung și Apple au pierdut cotă de piață pe segmentul de smartphone-uri în primul trimestru. Cine sunt companiile care au profitat de slăbiciunea lor

Publicat: 29 04. 2014, 11:30
Actualizat: 11 01. 2020, 14:31

Samsung a livrat, în primul trimestru al acestui an, 89 milioane de smartphone-uri, echivelantul unei cote de piață de 31,2%. În perioada similară din 2013, compania a avut o cotă de piață de 32,4%. Analiștii de la Strategy Analytics notează că este pentru prima dată de la sfârșitul lui 2009 când cota de piață trimestrială a Samsung scade pe segmentul de smartphone-uri.

„Samsung se confruntă cu o competiție puternică din partea Apple pe segmentul high-end și de la firme chineze precum Huawei pe segmentul low-end”, potrivit raportului firmei de cercetare a pieței.

Apple a livrat, în perioada ianuarie – martie 2014, 43,7 milioane de smartphone-uri. Cota de piață a companiei a fost de 15,3%, comparativ cu 17,5% în perioada similară din 2013. Potrivit analiștilor, Apple este afectată de faptul că nu oferă smartphone-uri mai ieftine.

În același timp, livrările de smartphone-uri LG au crescut cu 19% în primul trimestru al acestui an comparativ cu primele trei luni ale anului trecut, la 12,3 milioane de unități.

Totodată, Huawei și-a păstrat cota de piață de 4,7%, iar Lenovo a crescut de la 3,9%, în primul trimestru din 2013, la 4,7% în perioada ianuarie – martie din 2014.