Se întâmplă în România, la Brașov: o locomotivă a luat-o la vale și s-a răsturnat după ce mecanicul coborâse să-și facă nevoile. GALERIE FOTO

Publicat: 19 06. 2012, 14:13
Actualizat: 19 06. 2012, 20:00

Scenă ca-n filme, marți dimineață, la Brașov: în jurul orei 7.00, în gara Dârste, mecanicul unei locomotive de manevră aparținând operatorului privat Grupul Feroviar Român a coborât să-și facă nevoile, lăsând măgăoaia cu motorul pornit, pe o linie de manevră aflată într-o pantă ușoară.

Când să urce inapoi în cabină, omul a  rămas „ca la dentist”: locomotiva o luase la vale, era deja la câteva zeci de metri distanță și se depărta cu viteză tot mai mare!

Disperat, a pornit în goană după ea, doar – doar va izbuti s-o prindă, însă degeaba, a ajuns-o din urmă doar în Triaj, unde s-a apucat cu mâinile de cap: la jumătatea unei curbe ușoare la stânga, locomotiva zăcea răsturnată pe partea dreaptă, după ce doborâse doi stâlpi și rupsese pe mai bine de o sută de metri firele rețelei electrice de 27.000 de volți.

În scurt timp, la fața locului au sosit un echipaj SMURD și o mașină de intervenție a ISU, urmate de un procuror de la Parchetul Curții de Apel Brașov, o „trupă” de polițiști de la Poliția TF Brașov, câțiva specialiști ai Regionalei CFR Brașov și doi reprezentanți ai Grupului Feroviar Român, care au început imediat cercetările, încercând să țină ziariștii cât mai departe de „câmpul infracțional”.

După vreo două ore de „n-avem ce vă spune”, unul dintre anchetatori, comisarul șef Valentin Nechita, șeful Serviciului Investigații Criminalistice al Poliției TF Brașov, a primit „verde” să furnizeze primele „informații oficiale”.

Potrivit acestuia, mecanicul ar fi coborât din locomotivă „ca să desfășoare alte activități curente de serviciu”. Aceasta, „lăsată cu motorul pornit într-o pantă ușoară,  a pornit la vale fie pentru că nu a fost asigurată corespunzător cu frâna, fie pentru că aceasta s-a decuplat din cauza trepidațiilor motorului, o să știm exact la finalul anchetei”.

Nechita a mai declarat că locomotiva „a trecut peste toate macazele și după vreo 6 kilometri de mers cu viteză tot mai mare a ajuns în Triaj, unde s-a răsturnat. Din fericire, circulația feroviară nu a fost afectată în nici un fel, fiind vorba de o linie secundară de manevră.”

„Nu vă pot spune cum a ajuns mecanicul aici, dacă a fugit după locomotivă sau nu, tot ce știu este că la ora 7,20, când am ajuns eu, l-am găsit deja aici, o să vedem mai încolo cum a ajuns, deocamdată e șocat și nu ne-a spus mai nimic”, a mai adăugat polițistul.

„Dom”le, mecanicul a coborât să facă pipi și când a văzut că locomotiva a luat-o la vale fără el a fugit după ea, ca-n filmele cu proști, până aici, că doar n-a venit nici cu troleibuzul, nici cu taxiul sau cu ia-mă, nene! Păcat că la noi nu sunt camere de luat vederi pe locomotivă, că ar fi bătut recordul de accesări pe You Tube”, se amuza în schimb, într-un grup de subalterni, unul dintre șefii Poliției TF Brașov.

În cele din urmă, în jurul orei 10, în vreme ce anchetatorii continuau să-și facă de lucru pe lângă locomotivă în așteptarea unei macarale de mare tonaj care s-o repună pe șine, iar câțiva angajați ai CFR-ului se apucaseră de  repararea rețelei electrice, mecanicul, pe nume Ursu Viorel, 48 ani, din Făgăraș, a fost luat de polițiști și dus la sediul Parchetului, pentru audieri. „Va fi cercetat probabil pentru neglijență în serviciu și distrugere, posibil și pentru alte infracțiuni, asta va stabili procurorul”, opinează comisarul șef Nechita.