Câți lei i-a cerut un taximetrist unui turist sosit din Franța, în Aeroportul din Cluj, pentru o cursă de 10 kilometri: „Am refuzat și m-a…”

Publicat: 07 11. 2022, 10:09
Actualizat: 10 11. 2022, 17:13
Foto: Pexels.com

Cine credea că doar pe „Otopeni” sau la Gara de Nord, din București, sunt probleme cu taximetriștii înseamnă că n-a ajuns pe Aeroportul „Avram Iancu”, din Cluj. Forumurile online sunt pline de discuții despre ultimele pățanii care-i au în prim-plan pe șoferii de taxi.

De exemplu, cineva s-a plâns de suma negociată pentru o cursă relativ scurtă.

70 de lei pentru doar 10 kilometri

„Dacă nu-ți convine, caută pe altcineva”, este cel mai des răspuns primit de clienții care se arată nemulțumiți de tarifele practicate în fața Aeroportului „Avram Iancu”.

„Săptămâna trecută am venit la amiază din Franța. Un taximetrist cu un Audi alb mi-a cerut 70 de lei până în Zorilor. Am refuzat și m-a trimis să caut pe altcineva. Cum este posibil așa ceva? Unde este Poliția aeroportului?”, s-a plâns un client pe site-ul stiridecluj.ro.

Șocant cu adevărat nu e neapărat răspunsul șoferului de taxi, care lasă să se vadă cât respect acordă el clienților săi, ci faptul că, pentru o distanță de aproximativ 10 kilometri, atât cât este de la Aeroportul „Avram Iancu” până pe Strada Zorilor, a solicitat să primească 70 de lei!

„În continuare, la Aeroport se abuzează de către taximetriști. Dl de față a refuzat clienți, a blocat banda refuzând și indicațiile polițiștilor. Chiar nu se poate termina această situație de toată jena?”, s-a plâns un clujean. Alte persoane au confirmat și ele că au pățit la fel: „Am ajuns să prefer să chem Bolt decât să mă țigănesc cu ei. O dată am urcat în unul și m-a lăsat la barieră câteva secunde mai târziu pentru că i-am cerut să pornească”.

La Aeroportul „Avram Iancu”, din Cluj, taximetriștii își fac de cap și, din câte se pare, polițiștii nu au cadrul legal să-i sancționeze. Negocierea unei curse se realizează pe loc, ca la piață, de multe ori ajungându-se la certuri și violențe verbale între clienți și șoferi.

Poziția Asociației de Monitorizare Taxi Transilvania

”Având în vedere mediatizarea cazului de la aeroportul Avram Iancu Cluj-Napoca, caz în care ERONAT este prezentată captura foto a unui membru al asociației care ar fi comis fapte care contravin Legii 38/2003, venim cu următoarele precizări.

Standul de taxi din aeroportul clujean este organizat de către autoritatea aeroportuară locală pe modelul «țarc» primul sosit, primul plecat, prin delimitare fizică cu stâlpi de plastic. Acest lucru NU permite plecarea mașinilor din coadă de așteptare decât în ordinea din stand. Poliția Transporturi supraveghează atent îmbarcarea clienților, orice sesizare venită de la clienți fiind tratată cu maximă responsabilitate, cu respectarea reglementărilor în vigoare. În fotografia care însoțește articolul este prezentat un membru al asociației care NU a comis nicio faptă reprobabilă, drept dovadă echipajul de la Poliția Transporturi NU a aplicat nici o sancțiune.

Așadar, vă rugăm respectuos să publicați acest drept la replică pentru ca cititorii dumneavoastră să cunoască adevărul. NU contestăm că în incinta aeroportului se întâmplă și situații ca cele menționate în articol, de aceea sugerăm tuturor pasagerilor care au întâmpinat situații de acest fel să reclame Poliției Transporturi și/sau Poliției Locale Cluj-Napoca, telefonic sau pe mail, cât mai detaliat pentru aplicarea măsurilor legate.”