S-a deschis primul pod al pasajului Mihai Bravu-Splaiul Unirii – GALERIE FOTO

Publicat: 01 06. 2014, 13:15
Actualizat: 02 06. 2014, 09:34

Circulația pe acest pod a fost deschisă în jurul orei 11.30.

Primul pod al pasajului a fost finalizat 100%, inclusiv bretelele de acces, iar lucrările la cel de-al doilea sunt în desfășurare.

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a spus că prin acest proiect de infrastructură se închide inelul de circulație în partea de sud-est a orașului.

Din perspectiva descongestionării traficului, edilul a mai spus despre proiect că „readuce mașinile în cartierele de sud ale orașului, acolo unde sunt multe foarte multe blocuri și destul de mulți locuitori”, și „încalecă două sectoare, la figurat”.

„Avem speranța că al doilea pod va fi gata spre sfârșitul anului (…) Sunt fericit că compania care lucrează aici deja a progresat foarte mult într-un timp scurt”, a adăugat el.

Tot Oprescu preciza, în decembrie 2013, că noul pasaj va fi traversat zilnic de peste 48.000 de mașini.

Potrivit municipalității, obiectivul general al proiectului este acela de a continua programul de optimizare a traficului cu posibilitatea realizării unui pasaj rutier suprateran prin care să se realizeze o legătură rutieră mai rapidă între Șoseaua Mihai Bravu și Splaiul Unirii. Se urmărește, astfel, descongestionarea traficului din zona intersecției Șoseaua Mihai Bravu – Splaiul Unirii – Calea Văcărești.

Pasajul Mihai Bravu – Splaiul Unirii va avea două poduri paralele, peste Splaiul Unirii/râul Dâmbovița și, respectiv, peste intersecția Prelungirea Șos. Mihai Bravu – Calea Văcărești, fiecare cu un sens de mers și două benzi.

Primul pod, pe sensul Calea Văcărești-Mihai Bravu, are lungimea de 675,4 metri, iar al doilea, pe sensul Mihai Bravu-Calea Văcărești, va avea 687,7 metri. Lățimea celor două poduri este de 7,8 metri.

Primăria Capitalei a atribuit în august, prin licitație restrânsă accelerată, asocierii italiene Astaldi Spa – Astalrom SA un contract de 155,7 milioane de lei (35 milioane euro), inclusiv TVA, pentru finalizarea lucrărilor la pasajul Mihai Bravu – Splaiul Unirii.

Proiectul fusese început de Romstrade, firmă deținută de Nelu Iordache, însă contractul cu aceasta a fost reziliat în decembrie 2012, după ce municipalitatea a plătit 37 de milioane de lei.