Șoferii de ridesharing împrumută obiceiuri de la taximetriști. Șeful ANPC: „Am pățit-o eu. M-am trezit seara că nu a venit șoferul, dar apoi am fost taxat” / Uber: Identificăm șoferii parteneri cu o rată mare de anulare a curselor

Publicat: 08 12. 2019, 15:57

UPDATE REACȚIA UBER

„Echipa de operațiuni Uber analizează în mod constant datele generate de aplicațiile Uber și identifică șoferii parteneri cu o rată mare de anulare a curselor. În plus, avem un proces automat prin care șoferii parteneri primesc notificări atunci când au rata de anulare în creștere, iar, atunci când aceștia sunt identificați cu anulări excesive, contul le este dezactivat temporar.” – au declarat oficiali Uber, într-un mesaj transmis GÂNDUL.

Pentru a nu fi penalizați, șoferii de ridesharing mint că respectivul client nu s-a prezentat sau a întârziat, scrie știrileprotv.ro. Unii clienți au apelat la Protecția Consumatorului.

Client: Poate că au curse care costă mai mult și cursa mea face mai puțin.
Reporter: Care curse sunt anulate?
Client: Alea mai mici.
Reporter: Explicatia dumneavoastră este…
Client: Că vor bani mai mulți.

Client: „A dat cancel pentru că am întârziat eu cu copilul. Nu știu, probabil am stat câteva minute în plus.”

Cum se scuză șoferii

Șofer: Ajung la prima comandă, nu mă trag chiar în fața adresei. Ca clientul să nu mă poată repera. Aștept 2 minute, după care dau ‘Clientul nu a sosit”. Comanda automat se anulează, clientului îi sunt trași de pe card contracostul anularii comenzii.

Reporter: De ce faceți asta?

Șofer: Pentru bani, ce vreți să vă spun, luăm bani din ambele părți. Iau și de la dvs. 10 lei, iau și din cealaltă parte bani de pe cursa.

Banii nu sunt luați mereu pentru anulare și – spun clienții – sunt returnați de cele mai multe ori, în urma unei reclamații.

„Am pățit-o eu. M-am trezit într-o seară că nu a venit șoferul, dar apoi am fost taxat. Din păcate nu putem până în februarie să avem suficiente pârghii să putem determina schimbări majore”, a declarat Horia Constantinescu, șeful ANPC.

Bolt: „Asemenea anulari nu sunt frecvente, iar datele noastre arată că numărul lor nu a crescut în ultimele luni”, spun reprezentanții Bolt.

Clever: „Limităm accesul la aplicație a șoferilor sau a pasagerilor care anulează cursele fără un motiv concret”, declară cei de la Clever.

Yango: Și Yango anunța că… „luăm măsuri stricte, inclusiv limitarea accesului șoferilor la serviciul nostru”