Guvernul vrea să reducă suma garanției și taxei de participare la licitația CFR Marfă, ca la Oltchim

Guvernul vrea să reducă suma garanției și taxei de participare la licitația CFR Marfă, ca la Oltchim
Publicat: 01/10/2012, 16:05
Actualizat: 02/02/2019, 01:03

Guvernul va relaxa semnificativ condițiile impuse eventualilor investitori la CFR Marfă legate de cuantumul garanției și al taxei de participare la licitația de privatizare, cum a procedat și în cazul Oltchim, solicitând în același timp dovezi privind experiența în domeniu și resursele financiare.

Condițiile legate de cuantumul garanției și al taxei de participare percepute la licitația de privatizare a CFR Marfă au fost introduse într-un nou proiect al strategiei de vânzare a companiei, datat 24 septembrie, care diferă substanțial de forma lansată în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Transporturilor la 11 septembrie, în ceea ce privește cele două condiții.

Guvernul intenționează să vândă prin licitație cu strigare un pachet de acțiuni reprezentând 100% din capitalul social al CFR Marfă, precum și pachetul care va fi deținut de stat în urma conversiei datoriilor societății în acțiuni și cel rezultat în urma compensării datoriilor CFR Marfă către CFR S.A.

În proiectul de strategie aflat încă pe site-ul ministerului de resort este prevăzut că garanția de participare la licitație care va fi impusă investitorilor interesați va reprezenta 20 % din valoarea nominală a pachetului de acțiuni scos la vânzare (52,7 milioane lei), iar taxa de participare la licitație pentru fiecare investitor/grup de investitori se va ridica la 5% (13,1 milioane lei, respectiv 2,9 milioane euro) din valoarea nominală a pachetului de acțiuni. Valoarea nominală a întregului pachet de acțiuni deținut de stat la CFR Marfă și oferit spre vânzare se cifrează la 263,9 milioane lei.

Aceste condiții au fost însă modificate în scădere drastică, iar noul proiect al strategiei de privatizare a CFR Marfă, obținut de MEDIAFAX, impune o garanție de participare cuprinsă între 3% și 20% din valoarea nominală a pachetului de acțiuni și o taxă de participare în sumă fixă de doar 20.000 euro.

O procedură similară a fost efectuată de Guvern și în cazul licitației pentru Oltchim, unde cuantumul garanției de participare a fost redus în două săptămâni de la 34,4 milioane lei, valoare similară capitalului social, la 564.303 lei, iar taxa de participare la licitație a fost fixată la doar 5.456 lei.

Pentru a fi admis la licitația CFR Marfă, investitorul va fi obligat să prezinte dovada că deține resursele financiare și organizatorice necesare pentru a-și îndeplini obligațiile individuale pe parcursul procesului de privatizare și postprivatizare.

Stadiul privatizării CFR Marfă a fost analizat în ședința de săptămâna trecută a Guvernului, la final anunțându-se că proiectul hotărârii de aprobare a strategiei se află încă în proces de avizare și urmează să fie transmis în final, după analizarea eventualelor observații, și Ministerului Justiției, „în formă refăcută”.

Inițial, ministrul de resort anunțase că strategia de privatizare a CFR Marfă va fi aprobată în ședința Guvernului din 26 septembrie.

Ministerul a anunțat că își asumă privatizarea CFR Marfă până în luna decembrie, obiectiv care va fi atins și în cazul celui mai pesimist scenariu.

Dan Diaconescu a câștigat licitația pentru preluarea a 54,8% din acțiunile Oltchim, după ce a oferit 203 milioane de lei, cel mai mare preț, pentru titlurile deținute de stat, până la această dată contractul nefiind însă semnat.

Diaconescu a declarat că este interesat și de preluarea CFR Marfă și a altor companii de stat.

Reprezentanții Ministerului Transporturilor au declarat însă că Dan Diaconescu nu va putea participa la privatizarea CFR Marfă, ca persoană fizică, ci doar asociat cu firme sau fonduri de investiții, care să îndeplinească criteriile impuse de Ministerul Transporturilor referitoare la capacitatea financiară sau operațională.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
O regină a frumuseții a fost găsită de mafioți după ce a dezvăluit pe Instagram...
Anunţ trist despre Florin Piersic, direct din spital, de Paşte! Din păcate, nu se pune...
FOTO. Andreea Prisăcariu, imagine controversată, în costum de baie, în Vinerea Mare! Rebela tenisului românesc...
El este fotbalistul român care a murit în accidentul cumplit de la Băița. Denis nu...
Un român a vrut să fure bani dintr-un bancomat din Italia și a rămas fără...
Anunţul momentului! Este vorba despre Florin Piersic
ȘOCANT: ce conținea peștele macrou care i-a adus moartea fetiței de 4 ani din Călărași
După 10 de ani de muncă pe un vas de croazieră, Claudiu s-a întors în...
Ce conținea peștele mâncat de fetița de 4 ani și bunica ei, decedate după ziua...
Cutremur în Prima zi de Paște! Unde a avut loc și ce magnitudine a înregistrat
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar...
La cât timp se face verificarea uleiului? Un detaliu foarte important
Avertisment al serviciilor secrete europene: Rusia pregăteşte activ atentate cu bombă sub acoperire, atacuri incendiare...
Omul care A INVENTAT cea mai folosită armă din lume! „Era NEBUN, dar...
ADIO, maestre! A murit Căpitanul din Titanic și Regele din Stăpânul Inelelor
Noroc fără precedent! Ce s-a întâmplat o femeie care câștigat 1 milion de dolari la...
Aceste zodii vor avea parte de iubire adevărată în săptămâna 6-11 mai 2024. Ce surprize...
Georgiana Lobonț a izbucnit în plâns! "Bebelușii mei..."
Roberta și Julia își aruncă săgeți în Casa Iubirii! Patrick, pe post de arbitru: „Diferența...
Carmen Tănase, la un pas de a rămâne paralizată. Ce diagnostic crunt i-au pus medicii
BANCUL ZILEI. Profesorul:- Bulă, poți sa-mi spui ce înseamnă abstract?
Cum a schimbat Charles Darwin înțelegerea evoluției pe Pământ