Degradarea rețelei feroviare a redus viteza trenurilor de călători la 40 km/h. Cât ar costa repararea celor 8.000 de kilometri de cale ferată cu probleme

Degradarea rețelei feroviare a redus viteza trenurilor de călători la 40 km/h. Cât ar costa repararea celor 8.000 de kilometri de cale ferată cu probleme
Publicat: 07/08/2013, 17:04
Actualizat: 07/08/2013, 17:04

Trenurile de călători circulă în prezent cu o viteză medie de 43 km/h, iar cele de marfă cu 21 km/h, cu circa 20 km/h mai puțin față de „mulți ani” în urmă, potrivit CFR, care primește sub 20 milioane euro pentru reabilitarea rețelei, în condițiile în care necesarul trece de 10 miliarde de euro.

„Nu e niciun secret pentru nimeni că infrastructura feroviară are, să spunem, niște performanțe tehnice sub nivelul așteptărilor și sub nivelul pe care publicul călător și clienții transporturilor de marfă le-ar dori. (…) Ne confruntăm cu o situație destul de grea, în sensul că aproape 25% din podurile și podețele care sunt în administrarea infrastructurii au durata de viață depășită și circa 75% din aceste lucrări de artă sunt scadente la diverse tipuri de reparații. An de an, restanțele la reparații capitale ale infrastructurii capitale cresc, asftel că în prezent circa 8.000 de kilometri de cale ferată sunt scadenți la reparații capitale”, a declarat miercuri, într-o conferință de presă, George Micu, directorul general al CFR SA, administratorul rețelei feroviare publice.

El a afirmat că efortul financiar pentru realizarea reparațiilor capitale la cei 8.000 de kilometri este unul „uriaș”, de peste 10 miliarde de euro.

„Este evident că nu își poate permite în acest moment bugetul de stat să aloce o asemenea sumă, și chiar dacă s-ar găsi resursele ca această sumă să fie alocată, într-un an de zile nu s-ar putea absorbi, pentru că fizic nu se pot efectua aceste lucrări”, a spus Micu.

Degradarea rețelei s-a produs în timp, cauzând scăderea vitezei de circulație a trenurilor.

„Astăzi pornim de la o medie a vitezei comerciale la marfă aflată undeva la 21 de kilometri la oră și la călători în jur de 43 de kilometri la oră. Acestea sunt coordonatele generale ale infrastructurii”, a spus Micu.

El a afirmat că în trecut media vitezei a fost mult mai ridicată, în urmă „cu mulți ani” fiind de aproximativ de 40-45 km/ oră la marfă și 60 – 65 km/ oră la călători.

CFR beneficiază în acest an de suma de 78 milioane lei (aproximativ 17 milioane euro) pentru reparații, echivalentul unor lucrări la aproximativ 22 km de cale ferată.

„Dacă CFR ar reuși să-și încaseze toate creanțele și ar plăti toate arieratele pe care le are, ar rămâne cu circa 100 milioane de dolari capital de lucru, care i-ar permite să funcționeze în condiții optime și să înceapă de fapt să introducă acești bani în cale pentru o creștere a vitezei comerciale la marfă, la călători”, a mai spus directorul general al companiei.

Compania gestionează peste 10.000 km de rețea feroviară, cu 2.900 km cale dublă.

Tags:
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
FOTO. Ceasul celui mai bogat pasager de pe Titanic a fost vândut la licitaţie pentru...
BREAKING! Anunț de la Buckingham despre starea de sănătate a Regelui Charles. Comunicat oficial emis...
FOTO. Ce frumoasă e iubita celebrului fotbalist! Poze hot cu manechinul
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
Bilanț dezastruos pentru ruși, potrivit oficialilor britanici. Pierderile Rusiei în Ucraina se apropie de jumătate...
Povestea care a făcut ocolul lumii. Ce au găsit părinții în camera fiicei lor, în...
ȘOCANT! Cum arată un hamburger de la McDonald’s după ce a fost ținut timp de...
Cine sunt românii care trebuie să plătească "taxa pe lux" pentru locuinţele şi maşinile pe care...
A început livrarea pensiilor pe luna mai. Data exactă când intră banii pe card. Poșta...
O cisternă cu etanol s-a răsturnat pe carosabil, în Vrancea! Șoferul a decedat
Wow sau Bau? Cât de mult le-au schimbat operaţiile estetice pe vedetele din România
China ne bate și la diesel! A creat un motor REVOLUȚIONAR
Răsturnare de situaţie din piaţa muncii. Exodul a luat sfârşit: Procentul românilor care caută activ...
Omul care a spus ADEVĂRUL despre Zona 51 și Farfuriile Zburătoare
Anunț istoric pentru cei care au mașini PE MOTORINĂ. Vestea pe care nu o mai...
Rețetă tradițională de plachie de crap. Nu durează mult să faci un pește sănătos și...
Cine a câștigat a 11-a gală Te cunosc de undeva!. Punctele concurenților de la canapea...
A început livrarea pensiilor pe luna mai. Data exactă când intră banii pe card. Poșta...
Momente pline de emoție în familia Sterp. Getuța a făcut mărturisiri înduioșătoare despre regretata ei...
Motivul pentru care Paula Seling a vrut să plece definitiv din România: ”Drumul meu era...
BANCUL ZILEI. Un dinamovist merge împreună cu câinele său într-un bar: - Dom’le, incredibil ce...
Cărți scoase de pe rafturile Bibliotecii Naționale a Franței deoarece ar conține arsenic