Prima pagină » Știri externe » Dezvăluire în cazul tragediei aviatice din Franța. Avertismentul EASA cu privire la aeronava Airbus A320

Dezvăluire în cazul tragediei aviatice din Franța. Avertismentul EASA cu privire la aeronava Airbus A320

Anul trecut, un avion Airbus A321 - versiunea mai lungă a modelului A320 al companiei Germanwings, care s-a prăbușit marți în Alpii francezi - a coborât brusc peste 900 de metri, în timp ce zbura deasupra orașului Pamplona din Spania și doar intervenția inspirată a pilotului a dus la evitarea unei tragedii.

Avionul Airbus A321, care transporta 109 pasageri și echipajul, se afla la o altitudine de 9.448 metri și pilotul a redobândit controlul asupra aparatului de zbor la o altitudine de 8.534 metri, informează Daily Mail. Potrivit Agenției Europene de Siguranță a Aviației, un sistem care ar fi trebuit să protejeze avionul Airbus A321 a reacționat la datele incorecte transmise de un senzor defect. EASA a lansat un avertisment tehnic pentru aeronavele Airbus A318, A319, A320 și A321 – inclusiv modelul Airbus A320 care s-a prăbușit marți în Alpii francezi.

Drept răspuns, Airbus a revizuit „temporar” toate manualele de zbor ale aeronavelor respective. EASA a determinat că senzorul Unghiului de Atac al aeronavei s-a blocat în timp ce aceasta zbura între Bilbao și Munchen. Dacă pilotul nu acționează rapid, „riscă să piardă controlul asupra aeronavei”, a avertizat EASA.

Aeronava Airbus A321 implicată în incidentul din 2014 reprezintă o versiune mai lungă a avionului Airbus A320, aparținând Germanwings, prăbușit în Alpii francezi, cu 150 de oameni la bord.

Germanwings a confirmat că aeronava prăbușită a trecut printr-o inspecție majoră la Lufthansa în vara anului 2013 și ultima oară, a fost verificată luni. Avionul care s-a prăbușit marți, 24 martie, era denumit „Mannheim” și a efectuat primul zbor în luna noiembrie a anului 1990. Ulterior, a fost cumpărat de Lufthansa, care l-a introdus în flota sa comercială în februarie 1991. Experții au declarat că avionul se apropia de sfârșitul perioadei sale de folosință comercială, după 24 de ani de activitate.

De la lansarea primului model de Aeronavă A320, în 1987, circa 4.000 de asemenea aparate de zbor au fost construite și compania precizează că, la fiecare 2,5 secunde, un Airbus decolează sau aterizează într-o zonă a lumii. A320 reprezintă un „cal de bătaie” al aviației moderne și la nivel global, sunt utilizate 3.606 asemenea aeronave.

Familia A320 are un istoric bun al siguranței, cu doar 0,14 accidente fatale la un milion de decolări, potrivit analiștilor Boeing. A320 poate zbura la o altitudine maximă de 11.887 metri. Pe de altă parte, în ultimii 30 de ani, avioanele Airbus au fost implicate în câteva accidente aviatice soldate cu numeroase victime.

În decembrie 2014, un avion Airbus A320 s-a prăbușit în Marea Java și toți cei 162 de oameni de la bord au murit, într-un accident ale cărui cauze nu au fost încă elucidate. Avionul aparținea companiei AirAsia și a dispărut de pe radar din cauza vremii nefavorabile. Unul din primele accidente semnalate cu un Airbus s-a petrecut în 1992, în nordul Franței, când un avion al companiei Air Inter s-a prăbușit în munții Vosges. Aeronava A320-111 se apropia de aeroportul din Strasbourg, când a lovit Muntele La Bloss. 87 din cei 96 de pasageri aflați la bord au murit.

În 2009, o aeronavă Airbus, care efectua un zbor intern în SUA, a aterizat pe Râul Hudson din New York, după ce a lovit un cârd de gâște. Pilotul Chesley Sullenberger a fost considerat un erou, deoarece a reușit să realizeze o manevră riscantă și toți cei 155 de pasageri de la bordul avionului au supraviețuit.

Unul din cele mai grave accidente aviatice cu Airbus s-a petrecut în luna mai a anului 2006, când un zbor Armavia 967 s-a prăbușit în mare, lângă Soci, Rusia. Toți cei 113 pasageri de la bordul aeronavei A320-11 au decedat.

Șase ani mai devreme, 143 de oameni și-au pierdut viața, când un avion A320-212 al companiei aeriene Gulf Air s-a prăbușit în Golful Bahrainului, după un zbor de trei ore din Cairo. Printre factorii vehiculați în cazul acestei tragedii s-au numărat erorile pilotului sau slaba pregătire a personalului de la bord.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Marele pierzător al acestor alegeri
Digi24
Sondaj INSCOP rezultate alegeri București 2025. Ciprian Ciucu îl devansează clar pe Daniel Băluță. Cum stau ceilalți candidați
Cancan.ro
Motivul real pentru care Mirabela Grădinaru nu a votat. Răspunsul BIZAR oferit de Nicușor Dan
Prosport.ro
FOTO. Cea mai frumoasă fotbalistă din lume a primit o ofertă de nerefuzat
Adevarul
Trucul românesc care reduce cheltuielile de iarnă. „Am 21 de grade în casă și nu am dat drumul la căldură”
Mediafax
EXIT-POLL Alegeri Primăria București 2025. CURS: Ciucu 32,7% Băluță 26,3% Alexandrescu 20,2% Drulă 12,8%. INSCOP: Ciucu: 31,7%, Băluță 26,1%, Alexandrescu 21,1%
Click
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Digi24
Rezultate exit-poll, alegeri București 2025. Diferență de 6 procente între primele două locuri, cum arată clasamentul
Cancan.ro
Și-a părăsit iubita medic pentru Rodica Stănoiu! Noi detalii despre 'puiuțul' fostei ministrese a Justiției
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Cel mai bătrân STRĂMOȘ al RECHINILOR înota în apele Australiei pe vremea dinozaurilor
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Efectul surprinzător al gazului ilariant împotriva depresiei severe