Astfel, România se află pe primul loc în topul țărilor în care utilizatorii cumpără laptopuri de pe smartphone și pe al doilea loc în ceea ce privește achizițiile de fashion, îmbrăcăminte și încălțăminte, după Marea Britanie. Aceasta din urmă este de altfel țara europeană în care comerțul electronic este cel mai dezvoltat.
„Românii achiziționează mai mult de pe smartphone comparativ cu alte piețe din UE, conform datelor pe care le avem noi. Ne comparăm cu țări avansate precum Elveția, Suedia, Germania sau Marea Britanie. În Marea Britanie, circa 64% din achizițiile realizate online în primul trimestru au fost realizate din aplicații mobile, potrivit unui studiu recent. Vorbim de o țară foarte avansată din perspectiva aceasta (în ceea ce privește zona de online și comerțul electronic – n.red.). Din punctul acesta de vedere este clar că românii au un apetit foarte mare în ceea ce privește folosirea smartphone-ului”, a explicat Elisabeta Moraru, industry manager în cadrul subsidiarei locale a Google.
Conform studiului realizat de compania americană, 11% dintre românii de peste 16 ani care utilizează internetul au cumpărat un laptop de pe smartphone, iar 9% dintre aceștia au achiziționat articole de modă. Pentru piața din Marea Britanie, procentul este de 8% în cazul achizițiilor de laptopuri și de 11% pentru comenzile online de îmbrăcăminte și încălțăminte.
Studiul Google a fost realizat prin intermediul a 400 de chestionare pentru fiecare categorie în parte – laptopuri și articole de modă (îmbrăcăminte și înÂcălÂțăminte) – la care au răspuns utiliÂzaÂtorii de internet cu vârsta de peste 16 ani care au făcut o astfel de achiziție.
În cazul inforÂmării despre proÂÂduse înaintea achiziÂției, numărul utilizatorilor de internet care se informează de pe smartphone este mult mai mare, procentele depăÂșind 50% în aproape toate piețele anaÂlizate. România ocupă locul al treilea în ceea ce privește informarea în vederea achiziționării unui laptop, cu un procent de 78%, după Mexic și Spania, și a cincea poziție în cazul cercetărilor făcute de pe telefonul mobil înaintea cumpărării unor articole de modă (57%). Numărul utiliÂzatorilor de interÂnet care se inforÂmează de pe smartÂphone înainte de a cumpăra un produs este mai mare deÂcât al celor care și reaÂlizează achiÂziÂțiile de pe mobil, dat fiind că de cele mai multe ori aceșÂtia caută informații despre produse de pe mobil, dar le cumpără apoi din magaÂziÂnele fizice sau tot online, însă de pe desktop.
Ponderea persoanelor care acceÂsează internetul de pe smartphone cel puțin la fel de des ca de pe desktop a crescut în ultimii patru ani, ajungând anul acesta la circa 55%. „Utilizăm din ce în ce mai mult internetul de pe smartphone-uri. Sunt chiar situații în care alegem să nu mai cumpărăm desktopuri, ci preferăm să ne ducem mai mult în zona de mobilitate. Datele noastre ne arată că 72% din populația de peste 16 ani utilizează internetul de pe smartphone”, a menționat Elisabeta Moraru.
Vânzările de smartphone-uri au crescut spectaculos în ultimii ani, piața de profil îndreptându-se anul acesta spre 4,2 milioane de unități.
Astfel, telefonul mobil devine unul dintre principalele canale de marketing și promovare pentru retaileri, smartphone-ul fiind mereu la îndemâna utilizatorilor. În aceste condiții, brandurile trebuie să aibă o strategie diferită pentru dispozitivele mobile pentru a-și atrage clienți. Google le oferă companiilor serviciul AdWords pentru publicitatea pe internet, inforÂmațiile cu privire la comportamentul utilizatorilor de internet fiind astfel foarte importante pentru strategiile brandurilor.