Prima pagină » Actualitate » Ia AMPLOARE fenomenul „Shrinkflation”, prin care cantitatea unui produs se reduce, dar prețul rămâne același. Client: „O înșelătorie pe față”

Ia AMPLOARE fenomenul „Shrinkflation”, prin care cantitatea unui produs se reduce, dar prețul rămâne același. Client: „O înșelătorie pe față”

FOTO - Captură video: Digi 24

Schema de marketing prin care produsele se vând în cantități mai mici, dar la același preț, ia amploare în țara noastră. Mai mulți internauți au postat pe rețelele de socializare filme în care se arată sticle de balsam, la raft, cu conținutul aproape pe jumătate.

A făcut și Digi 24 acest experiment și a oferit rezultatele. Speculând comportamentul cumpărătorilor de tipul „luăm mai mare, pentru că este mai mult”, producătorii au păstrat mărimea sticlelor de balsam, dar au scăzut cantitatea din interior.

Dacă se ia o sticlă oarecare de balsam, după deschidere se poate observa că în interior lipsește aproximativ un sfert de lichid. Jurnaliștii Digi au verificat un recipient de balsam pe care scrie cantitatea de 1.275 ml. După test, a reieșit faptul că această cantitate notată pe sticla de balsam este într-adevăr cea corectă.

Fenomenul prin care produsele se vând în cantități mai mici la același preț se numește „Shrinkflation”. Adică produsul nu se scumpește, dar cantitatea se micșorează.

„E mai puțin vizibil, în sensul că procesatorii sau producătorii scad gramajul produsului, lăsând prețul constant la achiziție către retaileri și automat către furnizori, că el rămâne la fel. Dacă procesatorul mi-l livrează cu același preț, e clar că și eu la raft am același preț”, a declarat Feliciu Paraschiv, reprezentantul Asociației Naționale a Comercianților Mici și Mijlocii.

În majoritatea sticlelor de 1,5 l conținutul a fost micșorat la 1.275 ml, iar cel de 2 l volumul actual are doar 1,8 l.

„O înșelătorie pe față. Am cumpărat și am plătit cu 30% mai mult pentru un gramaj cu 10-15% mai mic”, spune un client.

„În toate sticlele… și în lapte găsiți același lucru. Este un mod mai șmecheros, mai interesant, de a scumpi lucrurile”, afirmă o clientă.

În ultimul an, conform Institutului Național de Statistică (INS), detergenții s-au scumpit cu aproximativ 25 de procente.

FOTO – Captură video: Digi 24

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Moș Nicolae se apropie: copiii își pregătesc ghetuțele. Tradițiile și obiceiurile dedicate Sfântului Nicolae
Digi24
JD Vance: UE nu ar trebui să atace companiile americane pentru „mizerii”. Elon Musk s-a grăbit să-i mulțumească vicepreședintelui
Cancan.ro
Rodica Stănoiu, înmormântare stranie, fără preot. S-au cântat colinde în loc de veșnica pomenire.
Prosport.ro
FOTO. Cum arată la 43 de ani Ileana Lazariuc, fosta noră a magnatului Ion Țiriac
Adevarul
O ucraineancă dată dispărută a fost găsită în mansarda unui român. Ce au declarat cei doi poliției: „Ea a fost cea care a organizat totul”
Mediafax
Horoscop 6 decembrie 2025: Zodiile care pot face pași importanți în iubire, la muncă sau în decizii personale
Click
Monica Pop, dată afară din restaurant! Ireal ce i-a făcut un angajat medicului și prietenelor sale: „Bineînțeles că și ospătarii și ceilalți participanți, erau consternați”
Digi24
VIDEO Trump vrea ca strategia de securitate a SUA să fie valabilă în toată lumea. Europa, în „declin civilizațional”, pusă pe planul do
Cancan.ro
Nuntă surpriză în Guvernul României. Premierul Ilie Bolojan s-ar fi căsătorit în secret
Ce se întâmplă doctore
Planta pe care trebuie să o pui la ușa casei ca să atragi bani, noroc și protecție, conform Feng Shui
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
SINGURA diferență dintre Coca-Cola și Pepsi! Tu ȘTII?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Dispariția sufrageriei. Cum trăiesc tinerii fără spații comune și ce pierd odată cu ele