Prima pagină » Diverse » Lucrări intense pe Valea Oltului. Căderile de BOLOVANI pe șosea ar fi pus în pericol viețile a mii de oameni

Lucrări intense pe Valea Oltului. Căderile de BOLOVANI pe șosea ar fi pus în pericol viețile a mii de oameni

Lucrări intense pe Valea Oltului. Căderile de BOLOVANI pe șosea ar fi pus în pericol viețile a mii de oameni

Se lucrează intens deja pe Valea Oltului. În imaginile puse la dispoziție de CNAIR se poate observa că au apărut căderi de bolovani și material lemnos pe partea carosabilă încă din prima zi. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a luat decizia de închidere pentru o lună de zile a Văii Oltului în timpul verii pentru a scurta perioada sistării circulației și pentru a preveni orice posibil accident cu victime.

Decizia de a face lucrările de defrişare în zona Văii Oltului în timpul verii a fost luată deoarece se poate lucra pe o durată mai mare de timp, de-a lungul zilei. Astfel de lucrări în pădure, pe munţi, la 70-100 de metri deasupra carosabilului, nu pot fi făcute pe parcursul nopţii. Din cele 14 ore de lucru pe zi, o parte sunt dedicate curățării șoselei astfel încât pe timpul nopții să fie deschisă circulația.

„Pe unul dintre loturile (Autostrăzii Piteşti – Sibiu n.r.), de la Boiţa la Cornetu, trebuie să se facă defrişări pe vreo 36 de hectare de pădure. 10 hectare dintre acestea sunt în adiacenţa carosabilului, cu înălţimi variind până la 70-80 metri deasupra carosabilului. Lucrările, ca să poţi să le faci, trebuie să le faci doar pe parcursul zilei. Nu există să te duci în pădure pe munţi la 70-100 de metri deasupra carosabilului şi să lucrezi noaptea. Nu se poate aşa ceva. Pui în pericol viaţa celor care fac aceste lucrări”, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, la Antena 3 CNN.

Potrivit ministrului Transporturilor, începerea lucrărilor de defrişare în toamnă era o decizie riscantă, pentru că în zona de munte, din luna septembrie, începe anotimpul ploios. În plus, timpul  alocat pentru lucrări era mai scurt, iar asta ar fi însemnat o perioadă mai îndelungată în care circulația pe Valea Oltului ar fi fost oprită.

„Vorbim de o zonă de munte, unde din septembrie începe anotimpul ploios. (…) Dacă încep ploile, cele 80 de milioane despăgubiri pe care ar trebui să le plătim, le plăteşte cine? (…) Următoarea fereastră de oportunitate este când revine anotimpul frumos, undeva în mai-iunie. (…) Anul acesta nu s-a putut începe defrişarea în mai, pentru că n-au fost obţinute avizele”, a mai spus Sorin Grindeanu.

În prima zi a lucrărilor au fost deschise 5 zone cu 8 puncte de lucru în care lucrează 8 echipe și au fost tăiați peste 800 de arbori dintre cei 20.000 care trebuie defrișați din acest sector.

”La începutul celei de-a doua zi a lucrărilor de defrișare a versantului aflat în zona de protecție a DN7 de pe Valea Oltului, antreprenorul este mobilizat în teren cu 8 excavatoare, 1 autogreder, 2 încărcătoare frontale, 3 buldoexcavatoare, 8 autobasculante și 3 echipe specializate în tăierea masei lemnoase de pe versant. Deși lucrările se fac la baza versantului, au apărut deja căderi de bolovani și material lemnos pe partea carosabilă. Acestea vor fi din ce în ce mai dese și mai mari cantitativ odată cu avansarea lucrărilor care nu puteau fi executate sub trafic fără a pune în pericol viața celor care ar fi tranzitat această zonă”, transmite CNAIR.

Lucrările de pe Valea Oltului, pentru Autostrada Sibiu-Pitești

Lucrările de defrișare de pe Valea Oltului fac parte din componenta de proiectare a Autostrăzii A1 Sibiu – Piteşti care ar urma să aibă o lungime de peste 122 de km și este împărțită în 5 secțiuni. Această autostradă va lega centrul şi vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi, fiind o parte importantă a Coridorului 4 Paneuropean.

Secțiunea 2, cea la care se lucrează acum, este cea mai dificilă porțiune pentru că presupune realizarea a șapte tuneluri și va avea o lungime de 31 km.

Primul tronson finalizat de pe autostrada A1 Sibiu – Pitești a fost deschis în decembrie 2022, iar următorul lot – tronsonul Pitești-Curtea de Argeș –  ar putea fi deschis circulației chiar de anul acesta.

”În acest moment, în România sunt în lucru aproape 800 km de autostradă şi drumuri expres. Astăzi, când vorbim, nu-mi permit să opresc doar din raţiuni electorale, fiindcă avem alegeri în septembrie. Asta este. Îmi asum, ştiu că este o decizie care provoacă nemulţumire, dar nu există altă soluţie dacă vrem să avem autostrăzi în România”, a mai spus ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Recomandarea video

Mediafax
Europa 2026: previziuni salariale, țările cu cele mai mari creșteri. România și Ucraina, singurele pe minus
Digi24
Cea mai scăzută temperatură de pe Pământ în acest moment. Zilele următoare sunt prognozate și -60 de grade Celsius
Cancan.ro
ULTIMUL mesaj al lui Ion Drăgan. Ce a postat artistul, cu câteva ore înainte să moară
Prosport.ro
FOTO. Mădălina Ghenea le-a tăiat răsuflarea tuturor când a apărut așa la filmări
Adevarul
Indignarea unui muncitor român stabilit în Spania, după ce i s-a oferit un salariu de 1.800 euro: „Nu acceptați aceste mizerii”
Mediafax
Cod portocaliu de viscol în zona de munte din județele Hunedoara și Caraș-Severin
Click
Trei zodii își rescriu destinul de la început de an. Ianuarie le schimbă viața în bine, renasc din propria cenușă
Digi24
A murit Pat Finn. Actorul din serialele „Seinfeld” și „Friends” avea 60 de ani
Cancan.ro
Ce mâncau Nicolae și Elena Ceaușescu în prima zi de Crăciun. Meniul strict era făcut cu o zi înainte
Ce se întâmplă doctore
Mihai Voropchievici avertizează: Această zodie este vizată de o forță malefică, pe final de 2025
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Dacia deschide comenzile noului Spring pe piețele vest-europene. România încă vinde vechea generație
Descopera.ro
Misterul Triunghiului Bermudelor, posibil rezolvat! Ce au descoperit doi seismologi?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ: – M-a pus dracu' să-mi iau păpușă gonflabilă inteligentă!
Descopera.ro
Statele Unite interzic dronele fabricate în afara țării, în special cele din China