Prima pagină » Actualitate » Autobuzele Otokar din Capitală încep să iasă din garanție și intră pe mentenanța STB: „Au fost foarte prost întreținute. Vor fi mari PROBLEME cu ele”

Autobuzele Otokar din Capitală încep să iasă din garanție și intră pe mentenanța STB: „Au fost foarte prost întreținute. Vor fi mari PROBLEME cu ele”

Autobuzele Otokar din Capitală încep să iasă din garanție și intră pe mentenanța STB: „Au fost foarte prost întreținute. Vor fi mari PROBLEME cu ele”

O parte din autobuzele turcești Otokar cumpărate de Primăria Capitalei în 2018 au început să iasă din garanție, după ce au depășit numărul de kilometri stabilit în contract. Până în prezent, mentenanța autobuzelor a fost făcută de turci, iar de acum încolo, reparațiile vor fi făcute de mecanicii români ai STB. Doar că, potrivit surselor Gândul, multe dintre aceste vehicule, care au deja peste șapte ani în circulație, sunt foarte prost întreținute, iar o parte dintre ele sunt trase „pe dreapta” prin autobaze.

„Nu sunt deloc întreținute cum trebuie. Acum încep mecanicii români de la STB să intre pe ele, la câteva autobaze, pentru că turcii nu mai au exclusivitate pe câteva dintre ele, după ce și-au făcut numărul de kilometri. Defectele sunt foarte multe și vor fi mari probleme în viitorul apropiat. Am văzut cum au lucrat turcii. De exemplu, la instalațiile electrice, nu au lucrat pe aceleași cabluri pe care le-a avut Otokar. Au pus alte cabluri și fac un fel de improvizații, cu alte fire care nu ar fi pentru sarcina care trebuie, și oricând pot lua foc”, au precizat surse STB în exclusivitate pentru Gândul.

Cum se face mentenanța Otokar: „Nu cositoresc cablurile, nu sunt lipite cum trebuie”

Mai mult, spun sursele noastre, mecanicii români au încercat să le atragă atenția „colegilor” turci, dar fără succes.

„Nu cositoresc cablurile, nu sunt lipite cum trebuie. Mai mult, când este o problemă cu un cablu, ei înlocuiesc doar partea cu problemă, nu până la capăt, așa cum se face. Adică au făcut înnăditură. Au fost cazuri în care mecanicii noștri au văzut aceste aspecte și le-au atras atenția mecanicilor turci, dar nu s-au înțeles cu ei deloc.

Nici uleiurile, nici alte consumabile nu erau schimbate la timp. Sunt foarte multe probleme. Multe dintre aceste autobuze zac prin depouri”, mai susțin sursele Gândul.

Primăria Capitalei a cumpărat în 2018, cu suma de 458.100.826 de lei fără TVA, 400 de autobuze Otokar.

Ce fel de autobuze s-au livrat din Turcia

Compania Otokar din Turcia s-a obligat, prin contractul din 2018, să furnizeze municipalității, în termen de 17 luni de la semnare, 3 tipuri de autobuze:

  • 320 de autobuze marca Otokar, model KENT LF de 12 metri;
  • 50 de autobuze marca Otokar, model KENT LF de 10,50 metri;
  • 30 de autobuze marca Otokar, model KENT LF ARTICULAT de 18 metri.

De asemenea, compania Otokar s-a obligat, prin contract, să ofere o garanție de 240.000 de kilometri sau minimum 4 ani (full warranty) de la data punerii în exploatare a autobuzelor, asigurând, totodată, și unele „consumabile”, precum:

  • uleiuri
  • antigel
  • filtre
  • acumulatori
  • anvelope (160.000 km)
  • becuri auto

Potrivit unui răspuns al STB, la solicitarea Gândul, în perioada 1 decembrie 2018 – 28 februarie 2023 au fost raportate nu mai puțin de 26.035 defecțiuni tehnice la autobuzele Otokar.

Mai multe autobuze Otokar au luat foc

De la începutul anului, două autobuze Otokar au luat foc, unul în trafic, iar celălalt în parcare, la Autobaza Nordului.

Și în decembrie 2023, un autobuz Otokar a ars din temelii în Drumul Taberei. Și atunci, focul s-a aprins de la motor, în spatele autobuzului.

Valer Ciobănescu, președintele Sindicatului Transpublic din STB, a explicat pentru Gândul care ar putea fi cauzele care au condus la arderea autobuzelor.

Se pare că sunt probleme în zona motorului, unde sunt scurgeri de ulei și combustibil. Practic, uleiul scurs și motorina ajung în zona eșapamentului, care este foarte încins, și se aprind. Așa iau foc autobuzele Otokar.

S-a ajuns la această situație din cauza faptului că în ultima perioadă, producătorul face mentenanță de mântuială la aceste autobuze. Sunt prea multe probleme la aceste vehicule și este foarte probabil ca turcii să nu le mai facă față. Fiind în garanție, autobuzele Otokar nu pot fi reparate de către STB. Oricum, STB SA nu are personal de întreținere suficient pentru repararea celor vechi, dar să mai preia încă 400 de Otokar”, a declarat Valer Ciobănescu.


Citește și:

Este „alarmă” la STB după ce o șină a intrat prin podeaua unui tramvai. S-a recurs la măsuri speciale, ca să nu se ajungă la HAOS în București

Cum arată și ce pagube a suferit tramvaiul Imperio Metropolitan care s-a lovit de un TIR

Recomandarea video

Mediafax
24 de ore de Cod roșu în Carpații Meridionali și de Curbură. Rafale de 120 km / h
Digi24
Ceasuri Rolex, lingouri de aur și o diplomație „decimată din interior”. Cum funcționează politica externă a Americii în era Trump 2.0
Cancan.ro
Cât costă rochia purtată de Mirabela Grădinaru la Digi24. De ce a atras atenția tuturor
Prosport.ro
FOTO. Natalia Mateuț, spectaculoasă de ziua ei. Apariție rară a tatălui ei, legendarul Dorin Mateuț
Adevarul
Marea hidrocentrală Lotru–Ciunget, capodopera energetică ascunsă în Carpați. A fost numită cea mai grandioasă din Europa
Mediafax
Un incident apare din ce în ce mai des în avioanele de pasageri. Ce fac unii călători și cum reacționează personalul
Click
Horoscop săptămâna 26 decembrie - 1 ianuarie. Succes total la final de an pentru Scorpioni, schimbare majoră pentru Vărsători
Digi24
Care este mâncarea preferată a lui Nicușor Dan. Mirabela Grădinaru: „Nu ajung să ating calitatea sau gustul mâncării din copilărie”
Cancan.ro
Alex Bodi continuă scandalul aprins cu Ramona Olaru! Musculosul nu se lasă: 'O să aduc eu amintiri de la Agronomie când
Ce se întâmplă doctore
Mihai Voropchievici avertizează: Această zodie este vizată de o forță malefică, pe final de 2025
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Nemții au desenat viitoarea Dacia C-Neo. Viziunea unui tuner axat pe modelele mărcii
Descopera.ro
Ce lichide să nu verși niciodată în chiuvetă și de ce?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ: – M-a pus dracu' să-mi iau păpușă gonflabilă inteligentă!
Descopera.ro
Industria frumuseții s-a transformat într-un univers religios, care cere credință