Șeful de sindicat de la metrou, semnal de alarmă: „Marți s-a evitat o tragedie, dar nimeni nu poate garanta că astfel de incidente nu se vor repeta”

Publicat: 29 02. 2024, 08:00

Marian Artimon, șeful sindicatului Metrorex, trage un semnal de alarmă, după incidentul de marți seară, când două trenuri s-au tamponat la Timpuri noi, și spune că astfel de evenimente se pot repeta. „S-a evitat o tragedie”, spune sindicalistul, care a explicat pentru Gândul care ar fi cauzele care au dus la situația de marți seară, și de ce se pot repeta astfel de incidente grave.

„Principala cauză care a făcut să se schimbe graficul de circulație, a fost defecțiunea trenului IVA. AGIFER face în continuare cercetări. Se putea întâmpla o tragedie, din mai multe cauze”, susține Marian Artimon.

Șeful sindicatului Metrorex mai spune că situația actuală a angajaților, dar și faptul că încă se folosesc garnituri foarte vechi, ar sta la baza acestor incidente grave din subteran, cum a fost și evenimentul de marți seară, care, potrivit lui Artimon, nu este o premieră.

Marian Artimon:  „Metrorex este obligată în continuare să folosească trenuri IVA”

„O cauză a acestui incident este și faptul că trenurile Alstom din Brazilia încă nu au venit.  Metrorex este obligată în continuare să folosească trenuri IVA. Dacă trenurile din Brazilia ar fi venit la timp, acum nu mai aveam în circulație garnituri vechi de peste 40 de ani.

O altă cauză o constituie politica de austeritate, care prin Legea 296 a dus la desființarea a aproape 800 de posturi în Metrorex, până la 1 ianuarie 2025. Fără 800 de oameni suntem obligați să facem aceeași activitate, în condițiile în care rețeaua s-a extins cu o nouă stație. Pentru «Tudor Arghezi» am fi avut nevoie de peste 60 de oameni în plus. Asta duce la o oboseală cronicizată pentru oamenii noștri, mai ales că se lucrează în condiții foarte grele, fără lumină și cu un aer extrem de poluat”, susține sindicalistul.

Marian Artimon afirmă că sunt în prezent mii de ore de concediu neacordate. Sindicalistul mai susține că în aceste condiții, un incident precum cel de la Timpuri Noi se poate repeta oricând.

Șef sindicat metrou: „Sunt peste 7 mii de ore de concediu neacordate”

„În momentul acesta avem aproape 7 mii de ore de concediu neacordate, mai ales în rândul mecanicilor. Nimeni nu mai poate să garanteze că la metrou nu se va mai repeta o astfel de situație. Fără oameni, fără bani și fără angajați calificați”, a declarat Marian Artimon pentru Gândul.

Potrivit acestuia, pe Magistrala 2, de la Pipera la Berceni – Tudor Arghezi, instalațiile sunt vechi de acum 40 de ani.

„Magistrala a doua este dată în folosință în 1983, iar instalațiile sunt de atunci, fiind și cea mai circulată. Din 630 de mii de călători, 300 de mii circulă pe M2. Nimeni nu mai poate garanta că aici se va mai circula la standardele de acum 30-40 de ani. Trebuie făcute urgent investiții pe acest tronson”, conchide Marian Artimon.

Un incident feroviar a avut loc marți seară la stația Timpuri Noi, unde două trenuri s-au tamponat ușor. Din fericire, trenurile s-au lovit la viteză mică iar impactul nu a fost resimțit puternic de către pasageri.

Ce spune Metrorex despre incidentul de la Timpuri Noi

”Astăzi, în jurul orei 19:15, în stația de metrou Timpuri Noi, s-a efectuat un parcurs eronat la o linie ocupată de un alt tren. Din acest motiv, circulația de metrou a fost reorganizată între stațiile Mihai Bravu și Nicolae Grigorescu. Călătorii aflați în stații au fost informați prin sistemul de sonorizare. În urma incidentului feroviar de la stația Timpuri Noi, compania Metrorex a avizat organele de investigare a evenimentelor feroviare – AGIFER, AFER, COSU.

Acestea vor investiga evenimentul, vor stabili cauza acestuia și vor dispune măsurile care se impun. Evenimentul nu s-a soldat cu victime sau pagube materiale. Călătorii au fost debarcați în siguranță la peron, iar circulația trenurilor în acest moment se desfășoară în condiții normale. Vă prezentăm încă o dată scuze și vă asigurăm că siguranța circulației rămâne principalul nostru obiectiv!”, a transmis Metrorex.

CITIȚI ȘI:

VIDEO EXCLUSIV | Cât de sigur mai este mersul cu metroul? Lider sindicat Metrorex: „Instalațiile de pe Magistrala 2 trebuie schimbate neapărat”

EXCLUSIV | Metroul bucureștean în 2024, marile obiective. Mihai Barbu, Metrorex: „Începem lucrările pentru Otopeni, așteptăm trenurile din Brazilia”