Cristina Bălan, inginerul de origine română care a fost dat afară de miliardarul Elon Musk de la Tesla, în 2014, după ce a semnalat anumite probleme de design care puteau afecta frânarea maşinii, a câştigat în instanţă un proces împotriva fostului ei angajator. Cristina Bălan a fost considerată cândva vedeta producătorului de mașini Tesla, ale cărei inițiale sunt gravate pe bateriile de la mașinile Model S. Ulterior, însă ea a fost concediată și
Procesul împotriva companiei părea că s-a încheiat, atunci când un judecător a confirmat o decizie de arbitraj care i-a respins cazul, însă un complet de judecători de apel din California a anulat această decizie în favoarea ei.
Românca a declarat pentru BBC News că acum dorește să îi înfrunte pe Elon Musk și pe Tesla în instanță. Tesla nu a transmis niciun punct de vedere cu privire la caz.
Cristina Bălan a spus că presupune că procesul va reveni practic la punctul de plecare și că pot fi demarate noi proceduri.
„Sperăm să începem un nou proces și să avem șansa să îl înfruntăm pe Elon Musk în fața unui juriu și a unui judecător,” a spus ea.
Cristina Balan a explicat că era îngrijorată că mochetele din interiorul maşinii se rulau sub pedalele unora din modelele Tesla, iar acest lucru era un pericol pentru siguranță. Ea a spus că managerii i-au respins îngrijorările, au devenit ostili, iar ea și-a pierdut locul de muncă.
Ulterior, a câștigat un proces pentru concediere abuzivă, dar acesta a fost începutul unei lungi bătălii în instanțe. Ulterior, românca a fost acuzată public de Tesla că ar fi folosit resursele companiei pentru un „proiect secret” – acuzații echivalente cu delapidarea. Cristina Bălan a negat constant acuzațiile și a decis să dea compania în judecată pentru defăimare în 2019.
„Vreau să îmi curăț numele. Mi-aș dori ca Elon Musk să aibă decența să își ceară scuze”, a spus ea.
Cristina Balan s-a născut în România şi a absolvit cursurile Universităţii Transilvania din Braşov în 2002, potrivit zf.ro. Înainte să lucreze la Tesla, Cristina Bălan a lucrat la Boeing și la alte două companii importante.
La Tesla a lucrat între 2010 și 2014, ca inginer de proiectare. Românca a lucrat la proiectarea elementelor de interior şi module pentru baterii, pentru mai multe modele de automobile, cum ar fi interiorul portierelor de la Porsche Cayenne, modului bateriilor de pe Mercedes-Benz B-Class şi cel de pe Toyota Rav4 EV, dar şi la consola centrală a modelului Audi R8. Din 2015, Cristina Bălan şi-a fondat propria companie de proiectare.
Sursă foto: Gândul
CITIȚI ȘI: