BLACK FRIDAY. Vânzările din SUA au spart toate recordurile. De ce se plâng comercianții

Publicat: 13 11. 2012, 15:20
Actualizat: 06 07. 2016, 03:30

Vânzările din „Vinerea Neagră” a cumpărăturilor au crescut în SUA cu 6,6% față de anul trecut, cel mai mare salt de la an la an, din 2007 până în prezent. Pe internet, comenzile au crescut și mai mult, cu peste 24% față de 2010.

Primele estimări arată că vânzările din acest weekend de reduceri de preț au atins 11,4 miliarde de dolari în SUA, relatează Financial Times.

Bill Martin, fondatorul ShopperTrak, companie de sondare a pieței, a declarat că cifrele sunt „surprinzătoare”, în contextul economic actual din SUA, dar că probabil reflectă o ușoară creștere a siguranței locurilor de muncă, în săptămânile recente.

Numărul clienților din magazine a crescut cu 5,1% față de anul trecut, însă nu este încă clar dacă aceștia au cumpărat și altceva în afară de produsele cu prețuri reduse masiv.

În acest context, se presupune că multe magazine nu au înregistrat profituri ieșite din comun, în ciuda vânzărilor foarte mari. Șeful Toys R US, Gerry Storch, a declarat pentru CNBC că, pentru lanțul de magazine pe care îl conduce, Black Friday a fost cea mai aglomerată zi din an, dar și cea mai puțin profitabilă.