Digitalizarea educației. Platforma digitală pentru testare si evaluare școlară Brio, utilizată de peste 100.000 de elevi

Publicat: 16 02. 2021, 12:29
Actualizat: 16 02. 2021, 12:33
Prof. univ. Dragoş Iliescu, fondator Brio

Platforma digitală pentru testare si evaluare școlară Brio, utilizată deja de peste 100.000 de elevi și de 400 de instituții de învățământ din întreaga țară, a obținut 310.000 de euro de la 78 de investitori după prima rundă de finanțare pe platforma de equity crowdfunding SeedBlink. Numărul de utilizatori ai platformei este în creștere, lucru care oferă tuturor actorilor implicați în educație școlară o statistică din ce în ce mai clară asupra performanțelor elevilor din România, dar și posibilitatea de a le îmbunătăți.

Sistemul personalizat de testare a fost dezvoltat de Dragoș Iliescu, profesor de psihologie la Universitatea din București — specialist în psihometrie, evaluare psihologică și educațională — în prezent președinte al Diviziei de Testare a IAAP (Asociația Internațională de Psihologie Aplicată) și fost președinte al Comisiei internaționale de Testare (ITC).

Dragoș Iliescu: Brio oferă  părintelui o informaţie validă şi despre poziţia copilului într-o ierarhie teoretică

Brio este o soluție de tip SaaS (software as a service) de ultimă generație, care propune soluții fundamentate științific pentru îmbunătățirea performanței școlare, destinată nu doar elevilor, ci și părinților, educatorilor, școlilor și altor actori implicați în educația formală. Platforma este avizată de Ministerul Educației și Cercetării și, prin soluțiile de testare pe care le propune oferă un standard de evaluare care oferă o imagine mai amplă a nivelului de performanță la care se situează fiecare elev în parte.  Astfel, în acest moment Brio pune la dispoziția utilizatorilor teste la Matematică (1-12), Română (1-12), Testul de Literație (1-8). Teste psihologice: Personalitate, Inteligență, Interese Vocaționale și Stiluri de Invățare.

Diferenţa faţă de alte platforme este că evaluările ţin cont de rezultatele celorlalţi elevi de aceeaşi vârstă şi clasă.

„Ce oferă de fapt Brio părintelui este o informaţie validă şi despre poziţia copilului într-o ierarhie teoretică: de exemplu informaţia poate fi că scorul tău este de 82, asta înseamnă că 82% din copii de aceeaşi vârstă şi clasă sunt ca tine sau mai slabi ca tine, deci eşti cumva în top 20%”, spune Dragoș Iliescu în prezentarea proiectului pentru prima rundă de finanțare pe Seedblink.

310.000 de euro este suma obținută de Brio după prima rundă de finanțare pe SeedBlink

Runda de finanțare, de 270.000 de euro a permis o supra-subscriere până la maxim 350.000 de euro, pentru care compania a anunțat, în septembrie 2020, că va ceda 9,09% (până la maxim 11,48%) din acțiuni. La finalul rundei de finanțare Brio a obținut 115% din suma estimată inițial (310.000 euro), din partea a 78 de investitori confirmați, potrivit cifrelor postate pe Seedblink. Evaluarea pre-investiție a Brio este de 2,7 milioane euro.

Cifra de afaceri este prognozată să depășească 2 milioane euro în 2021 și 4,6 milioane EUR în 2022, potrivit estimărilor fondatorului Brio.

„Natura SaaS a produsului implică costuri variabile destul de mici — și, în consecință, o marjă brută de aproximativ 89%. Fondatorii estimează profituri semnificative începând cu 2022 – 2,6 milioane euro EBIDTA” – prezentarea proiectului Brio pe SeedBlink.

 

 

Povestea lansării celei mai utilizate  platforme de testare și evaluare școlară din România

Dragoș Iliescu povestește că proiectul Brio a fost dezvoltat în colaborare cu unul dintre părinții testelor educaționale din întreaga lume – Dr. Thomas Oakland (1939 — 2015) – consilierul inițial al proiectului, co-fondator și business angel. Produsul este acum utilizat de zeci de mii de studenți, dar a fost nevoie de o perioadă de lungă, de aproximativ cinci ani, pentru a face trecerea de la concept, la produsul final. În acești primi ani, Dragoș și echipa sa au lucrat la dezvoltarea și popularea băncii de unități de informație (de exemplu, doar la matematică au fost folosiți peste 20.000 de itemi), dezvoltarea metodei de testare pentru a asigura acuratețea testării (calibrată pe 60.000 de studenți — înainte de a lansarea comercială) și la alte aspecte legate de dinamica bisiness-ului în sine.

„Este momentul nostru, este oportunitatea noastră, în edtech totul fierbe. Suntem în pole position, nu poţi să pierzi această poziţie doar pentru că nu ai avut cash pentru a dezvolta lucruri de care este evident nevoie. Practic, cam garanţia că vei avea un super succes de business. Şi un super succes pentru România, pentru că este tipul acela de proiect care le îmbină pe amândouă. Am avut discuţii în ultimele 6 luni şi cu business angel, şi cu fonduri de investiţii. Am învăţat foarte multe de la ei, ce trebuie să facem“, a Dragoş Iliescu pentru zf.ro înainte de prima rundă de finanțare.

Dragoș Iliescu: Părintele din România trăieşte într-un vid de informaţie – există disparităţi între un 7 luat la Vianu în Bucureşti și un 8 luat în altă parte

El adaugă că Brio este acel tip de produs care nu înseamnă doar un potenţial şi o oportunitate imensă de business ci și un instrument care va avea un rol important în soarta educaţiei în România.

Brio oferă ceva şi părintelui, mai spune Dragoș Iliescu. Fiindcă părintele din România trăieşte într-un vid de informaţie din multe puncte de vedere, și îi este greu să înțeleagă exact pe ce nivel al ierarhiei performanțelor școlare se situează copilul său.

„Știi că există disparităţi foarte mari, un 7 luat la Vianu în Bucureşti e foarte diferit de un 8 luat în altă parte. Ce îţi spune un 8 luat în altă parte sau la Vianu despre ce ştie cu adevărat un copil? Părintelui i se oferă un standard, este un test comparativ şi acesta este un lucru extraordinar pe care îl face Brio: te compară cu toţi ceilalţi elevi de vârsta şi clasa ta pentru că noi am calibrat toate elementele pe eşantioane reprezentative de copii, din fiecare clasă”, mai spune DragoșIliescu.

Brio vizează implementarea în masă, la nivel național, bazându-se pe faptul că oferă un produs digital ușor de folosit, care a trecut deja testul utilizatorilor, înregistrând o foarte bună rată de adoptare socială în timpul perioadei de lockdown.