Eșecul listării Facebook a provocat haos pe burse: Acțiunile unor companii precum Zynga, LinkedIn, Yelp sau Renren s-au prăbușit

Publicat: 19 05. 2012, 22:24
Actualizat: 20 05. 2012, 13:57

Acțiunile companiei Zynga, ale cărei afaceri în domeniul jocurilor online sunt strâns legate de rețeaua de socializare Facebook, au fost suspendate de la tranzacționare de două ori, vineri, după debutul dezamăgitor pe bursa Nasdaq din New York al acțiunilor platformei deținute de Mark Zuckerberg, informează Market Watch.

Valoarea lor a scăzut cu circa 13,4%, ajungând până la 7,16 dolari pe acțiune. Și valorile acțiunilor altor rețele sociale au înregistrat, vineri, scăderi masive imediat după mult așteptata listare pe bursă a Facebook.

Acțiunile LinkedIn s-au tranzacționat pentru suma de 99,02 dolari pe unitate, în scădere cu 6%, iar cele ale Groupon cu 11,58 dolari pe unitate, în scădere cu 7%. Probleme au fost înregistrate și în cazul celor de la Yelp, valoarea acțiunilor lor scăzând cu până la 12,4%, acestea ajungând să se tranzacționeze cu 18,64 dolari pe unitate, dar și în cazul rețelei de socializare chineze Renren, ale cărei acțiuni au înregistrat o scădere de 21% și au putut fi tranzacționate, după debutul Facebook pe Nasdaq, cu 4,93 dolari pe unitate.

FOTO: CNN Money

Arvid Bhatia, analist al Sterne Agee, crede că tocmai debutul nespectaculos al Facebook, față de cel al altor companii, pe bursă ar putea fi motivul scăderii de peste 13% a valorii acțiunilor Zynga. Aceasta din urmă realizează jocuri foarte populare în rândul utilizatorilor rețelei de socializare, cum ar fi „Farm Ville”, „Hidden Chronicles” sau „Zynga Poker”, ce generează 12% din veniturile Facebook.

„Facebook nu a impresionat pe toată lumea, în ciuda faptului că a reușit, probabil, să îi neliniștească pe câțiva dintre acționarii Zynga”, a declarat Bhatia.

Analistul James Krapfel al Morningstar susține, la rândul său, că așteptările foarte mari la adresa rețelei de socializare nu au devenit realitate. „Nu este foarte surprinzător faptul că debutul nespectaculos al Facebook produce efecte secundare negative în rândul companiilor din domeniul social-media așa cum este Zynga”, a declarat Krapfel.

„Noi credem că valoarea acțiunilor companiilor precum Zynga, Groupon sau Yelp era mai mare datorită succesului anticipat al IPO-ului Facebook”, a mai adăugat acesta. „Acum că acest catalizator nu s-a materializat, acțiunile sunt afectate”, a mai explicat Krapfel.