Care sunt categoriile de produse care au ridicat piața electro-IT din România în 2012

Publicat: 10 04. 2013, 10:18
Actualizat: 09 01. 2020, 13:17

În 2012, piața de produse electro-IT din România a înregistrat o creștere de 5%, potrivit retailerului Flanco. Vânzările au fost susținute de creșterea de 7% de pe segmentele de produse IT (laptopuri, tablete) și de avansul de 15% consemnat pe segmentul de telefoane mobile.

Segmentul de electronice (televizoare, sisteme audio și camere foto-video) a înregistrat o creștere de 5%. Electrocasnicele mari și mici s-au menținut la nivelul anului 2011.

Flanco estimează că în acest an piața electro-IT va avea o evoluție similară cu cea din 2012.

Potrivit companiei, românii investesc în medie numai 70 euro/an pentru produse de electro-IT. Prin comparație, germanii investesc 600 euro/an, iar grecii investesc 160 euro/an în aceleași produse. Astfel, pe termen mediu și lung se identifică oportunități semnificative de creștere. 

În 2012, Flanco a înregistrat o cifră de afaceri de 137 milioane de euro, în creștere cu 25% comparativ cu anul anterior, și o cotă de piață de 13%.