Cât de des își schimbă românii telefonul

Publicat: 25 06. 2015, 14:34

This browser does not support the video element.

Peste jumătate dintre telefoanele comercializate de QuickMobile sunt modele vârf de gamă. Vânzările pe segmentul smartphones au crescut cu 40% în ultimul an.

„Există tot mai mulți clienți dornici să aibă cele mai recente lansate telefoane și gadget-uri pe plan internațional, fiind chiar dispuși să achiziționeze produsele în stadiul de precomandă, respectiv să plătească un produs și să aștepte câteva zile până la livrarea propriu-zisă. Cea mai mare surpriză de la începutul anului au fost precomenzile pentru Apple Watch, unde într-un interval de doar două săptămâni s-au achiziționat peste 300 de smartwatch-uri”, a declarat într-un comunicat directorul general al QuickMobile, Tudor Țiboc.

Circa 70% dintre clienții care achiziționează telefoane mobile sunt bărbați, aceștia preferând în mod special dispozitivele cu ecran mare. La rândul lor, femeile pun accent pe design, îndreptându-se către telefoanele cu carcase colorate, care pot fi accesorizate ușor. Mai mult, 3 din 5 clienți care achiziționeză un smartphone cumpără și accesorii pentru protecția acestuia, cele mai vândute fiind husele și foliile de ecran.

De asemenea, românii își mențin interestul față de dispozitivele dual-SIM, circa 20% dintre telefoanele achiziționate în ultimul an având această funcție.

„Tot mai mulți clienți sunt curioși în legătură cu ce alte gadget-uri pot folosi cu ajutorul telefonului mobil, existând clar un interes pe zona dispozitivelor inteligente, care înglobează conceptul de Internet of Things”, a mai spus Țiboc.

Printre cele mai achiziționate gadget-uri inteligente, în primele șase luni din acest an, se numără dispozitivele pentru controlul temperaturii în casă prin intermediul telefonului, camere video inteligente, cu senzori de mișcare și sunet conectate direct de pe smartphone, precum și sisteme de monitorizare pentru animalele de companie, care arată poziția lor exactă într-un anumit perimetru sau dacă au făcut suficientă mișcare.

În februarie, Țiboc a anunțat că grupul QuickMobile, cu afaceri de dis­tri­­bu­­ție și de retail pentru diferite gadgeturi și pro­­duse de IT&C, țintește pentru anul în curs afa­­­ceri de peste 50 de milioane de euro, în creș­­­tere cu circa 10%, focalizarea fiind pe con­­­so­li­­darea businessului, extinderea pe pie­­­țe­le din străinătate și pe introducerea u­nor noi ca­tegorii de produse. Grupul in­clu­de com­­­pa­niile Electro Distribution și Electro Mo­­bile, ambele cu sediul central în Baia Mare.

QuickMobile.ro este unul dintre cele mai importante magazine online de telefoane, tablete, gadgeturi și accesorii din România, fiind completat de o rețea de puncte de vânzare în cele mai mari centre comerciale din țară.