Ce este relevant pe Internet: O privire de 360 grade cu liderii care domină online-ul, la ICEEFest

Publicat: 09 06. 2016, 22:08

Dacă versiunea de print a mass-media a fost prima care a pierdut în competiția cu mediul online, următoarea provocare pare să fie în ce măsură televiziunea va supraviețui în fața noilor producători de conținut video distribuit pe Internet. Cel mai reprezentativ exemplu dintre noii lideri este Netflix, care a reușit în 2013 să atragă publicul cu serialul House of cards. Startul festivalului Iceefest l-a dat joi vicepreședintele pe Europa al Netflix, Joris Evers, care a rezumat succesul său: calitatea video a filmelor, nicio publicitate care să te distragă, dar și posibilitatea de a face play oricând dorești, de oriunde dorești. „Poți termina într-o săptămână întregul sezon al serialelor”, a spus Evers, spunând că televiziunea a devenit ca oricare dintre utilitățile clasice într-o casă: energie, apă curentă, etc. „Fiecare dintre membrii unei familii vrea să vadă altceva, fiecare în camera lui”, a mai spus vicepreședintele pe Europa al Netflix.

„Titanii” televiziunilor, pe de altă parte, CNN, Euronews și Eurosport au explicat că televiziunea a trebuit să intre pe canalele online pentru a-și păstra audiența. „Toate platformele de transmitere a informației trebuie să fie compatibile pentru ca materialele de presă să-și atingă publicul, audiența, indiferent de canalul pe care transmiți”, a spus Rob Bradley, directorul de advertising digital de la CNN, prezent la București. El a spus că în prezent conținutul media nu supraviețuiește fără o legătură între date, care înseamnă targetare – mesajul trebuie să ajungă la cine este interesat de el și creativitate, care înseamnă video, foto și text simplu și relevant.

Reprezentantul Euronews a insistat asupra importanței prezentării mai multor puncte de vedere, sub presiunea social media, ilustrându-și prezentarea cu un teren de fotbal cu trei porți. „Diversitatea punctelor de vedere reprezintă lumea în care trăim. Noțiunea de raportare echilibrată este prezentată în majoritatea școlilor de jurnalism de azi. Cu toate acestea, creșterea de social media și de luare a deciziilor bazate pe date s-a pus presiune asupra acestui concept. Toți avem păreri și parti-prix-uri, iar jurnalistul trebuie să le prezinte pe toate, pentru ca mesajul să ajungă la oameni din diferite culturi, cu diferite niveluri de educație și comportament”, a spus Duncan Hooper, redactor-șef Euronews.

Reprezentanții Google și Facebook veniți la București au insistat pe provocarea la care trebuie să răspundă media, marketingul și advertising-ul: creșterea accelerată a utilizatorilor de internet pe mobil. Conținutul trebuie astfel adaptat pentru acești utilizatori, în special adolescenți, consumatori de conținut fragmentat. „Oamenii scanează tot ceea ce văd și se întorc la lucrurile care îi interesează, este un focus pe care îl fac în funcție de relevanța subiectului pentru ei”, a afirmat Karolina Janus reprezentantul Facebook Expert Marketing. Ea a prezentat noul design al Facebook, care permite un conținut video îmbunătățit, carusel video sau video looping. Ea s-a concentrat și asupra personalizării pe care Facebook îl poate face advertisingului, pentru a identifica același utilizator de device-uri, mobil, computer la serviciu sau acasă și a-i trimite conținut personalizat.

Festivalul ICEEFest continuă și vineri cu „tehnologia care ne schimbă viețile”, „inovație în advertising”, „viitorul în advertising”, online video, „Cum poate jurnalismul schimba un sistem (medical)”, etc, cu speakeri de la companii precum Hololens, R/GA, LOLA MullenLowe, DDB, BBH Live, INDG, Grand Visual, 4 Wise Monkeys, Innovation.Roks, Immesar, WidBytes, Khora, Innoactive, Inition, Design4Real, Rewind, Art is Open Source, etc.

Câțiva dintre speakerii de joi ai ICEEfest:

CNN – Rob Bradley / director, Digital & Ad Venit de date – Global: s-a alăturat CNN mai 2015, el supraveghează optimizarea audienței CNN International, internațional de roll-out a strategiei programatice a companiei și punerea în aplicare a soluțiilor directe conduse de date mai avansate.

EuroNews – Duncan Hooper / redactor-șef: anterior , un editor de știri la MSN și Telegraph. El este acum responsabil pentru producția Euronews pe site-urile sale, aplicațiile și rețelele sociale.
Precum și colaborarea cu o mică echipă de specialiști s-au concentrat pe aceste platforme, el coordonează îndeaproape cu editorii care lucrează pe partea de televiziune a afacerii pentru a asigura conținutul este bine adaptat la toate formele de publicare.

Eurosport – Arnaud Simon / Senior Vice President Content & Production: el este responsabil pentru conducerea povestitor Eurosport in jurul cele mai bune evenimente sportive la 243 de milioane de abonați , peste 99 de țări. El este recunoscut ca un lider al industriei în adoptarea de noi tehnologii de producție pentru a aduce povești de viață în moduri inovatoare, inclusiv realitatea virtuală de pionierat în mediul sportiv.

Facebook – Karolina Janus- Manager Client Solutions Facebook pentru ECE, consiliază cele mai mari agenții și clienți direcți din întreaga regiune pe soluții de publicitate. Ea are mulți ani de experiență în domeniul Digital Marketing și Vânzări online – înainte de a se alătura Facebook a lucrat 6 ani pentru Google în funcții de management specifice din țările Benelux și piețele din ECE și ca formator intern pentru soft skills.