Clienți ai LinkedIn acuză compania de folosirea datelor lor personale pentru atragerea de membri

Publicat: 22 09. 2013, 14:30
Actualizat: 08 02. 2016, 22:24

Clienți ai LinkedIn, operatorul celei mai populare rețele de socializare pentru profesioniști, au dat compania în judecată în Statele Unite pentru folosirea datelor lor personale în vederea atragerii de noi membri, relatează Bloomberg.

Conform acuzațiilor, LinkedIn ar fi piratat conturile externe de email ale clienților și ar fi descărcat datele lor de contact, pe care le-au folosit pentru a trimite mesaje unor potențiali membri.

Reclamanții au cerut unui judecător federal din San Jose, California, să interzică LinkedIn repetarea acestor fapte și să îi impună returnarea veniturilor rezultate din folosirea identităților lor pentru promovarea site-ului în vederea atragerii de noi clienți.

„Propriul site al LinkedIn conține sute de plângeri legate de această practică”, se arată în plângerea depusă pe 17 septembrie, în care sunt solicitate despăgubiri a căror valoare nu a fost specificată.

LinkedIn susține că operează cea mai mare rețea de socializare pentru profesioniști, cu peste 238 de milioane de membri, între care directori de la toate companiile din topul Fortune 500.

Un purtător de cuvânt al LinkedIn, Doug Madey, a declarat că procesul este neîntemeiat, iar compania se va apăra.

Directorul jurudic al companiei, Blake Lawit, a declarat pe blogul său că acuzația că LinkedIn ar accesa conturile de email ale clienților este neadevărată.

„Compania nu accesează conturile de email ale clienților fără permisiunea acestora. Nici nu pretinde că ar fi un client pentru a intra în contul de email al acestuia”, a spus Lawit.

El a adăugat că LinkedIn nu trimite niciodată mesaje sau invitații de a deveni membru al rețelei în numele nimănui, dacă nu primește permisiunea de a face acest lucru.