După opt trimestre de scăderi pe acest segment, Apple vrea să salveze tabletele iPad cu ajutorul bătrânilor

Publicat: 03 05. 2015, 13:25
Actualizat: 11 02. 2016, 11:26

This browser does not support the video element.

În acest scop, Apple a încheiat un parteneriat cu IBM și Japan Post pentru ca 5 milioane de iPad-uri să ajungă în posesia unor seniori japonezi până în 2020.

Directorul general al Apple, Tim Cook, a făcut anunțul în această săptămână, într-un eveniment organizat special în acest scop, el explicând că programul va ajunge și în multe alte țări în care guvernele se confruntă cu problema îmbătrânirii populației și creșterea costurilor cu asistența medicală.

Dispozitivele iPad vor fi prevăzute cu o serie de aplicații dezvoltate de IBM destinate bătrânilor, cum ar fi funcții de comunicare și aplicații medicale și de monitorizare a stării de sănătate.

Anunțul a fost făcut la câteva zile după ce Apple a raportat o scădere de 29% a vânzărilor de iPad-uri, la 12,6 milioane de unități, în trimestrul doi fiscal încheiat la 31 martie, față de aceeași perioadă a anului trecut. Scăderea a marcat al optulea declin trimestrial consecutiv al livrărilor de tablete iPad, de la 19,5 milioane de unități în al doilea trimestru din 2013, contrastând cu creșterea vânzărilor de iPhone-uri.

La sfârșitul anului trecut, Apple a început să creeze o nouă piață pentru iPad, printr-un parteneriat cu IBM menit să aducă iPad-uri și aplicați de business în companiile americane. În acest scop au fost create deja 22 de aplicații destinate unor 11 industrii, cu obiectivul ca numărul aplicațiilor să depășească 100 până la sfârșitul anului 2015. Totodată, cele două companii au dublat investițiile în tehnologie destinată domeniului sănătății, având ca țintă clienții seniori.

„Am subestimat complet disponibilitatea și capacitatea vârstnicilor de a adopta tehnologia”, a declarat Rick Valencia, vicepreședinte al Qualcomm Life.

Potrivit unui studiu realizat de Pew Research în 2014, 60% dintre vârstnici din SUA utilizează Internetul, iar trei sferturi dintre aceștia o fac în fiecare zi. Aproximativ jumătate au declarat că dispun de Internet de mare viteză.

Apple se prezintă drept o companie care se adresează tinerilor avizi de tehnologie, dar Gary Kaye, director la portalul Tech 50+, destinat preponderent persoanelor cu vârste de peste 50 de ani interesate de acest domeniu, a arătat că Apple țintește de mai mulți ani această piață, cu aplicații accesibile.

Tim Cook a afirmat în timpul prezentării noului program că iPad este incredibil de intuitiv și a dat-o ca exemplu pe Edythe Kirchmaier, care, la 107 ani, este cunoscută ca cea mai vârstnică utilizatoare de Facebook și iPad.

Tableta iPad este cea mai bună opțiune, între produsele Apple, pentru utilizatorii seniori întrucât este suficient de mare pentru a se putea citi pe ea, suficient de mică pentru a fi transportată și suficient de inteligentă pentru a se conecta la Internet, a arătat Kaye.

Ross Rubin, analist la Reticle Research, consideră că, deși strategia Apple ar putea să fie insuficientă pentru a inversa tendința negativă a vânzărilor de iPad-uri, este totuși un pas în direcția bună, având în vedere creșterea ponderii vârstnicilor în populația mondială.

Profitul net al Apple în trimestrul încheiat în luna martie a avansat cu 33%, la 13,6 miliarde de dolari, în timp ce veniturile grupului au urcat cu 27%, la 58 de miliarde de dolari. Veniturile Apple din vânzările de iPhone-uri au crescut de peste două ori, la 40,28 miliarde de dolari, depășind așteptările analiștilor, de 36,76 miliarde de dolari, dar încasările aduse de iPad au scăzut de la 7,61 miliarde dolari la 5,43 miliarde dolari.