Facebook alege o nouă direcție pentru a ține pasul cu Apple și Google

Publicat: 05 10. 2014, 16:12
Actualizat: 05 02. 2019, 02:11

În ultimele luni, Facebook a organizat întâlniri cu experți din industria medicală și cu antreprenori și se află în proces de construcție a unei unități de cercetare și dezvoltare pentru a testa noile aplicații, potrivit surselor citate de Reuters.

Compania dorește să creeze „comunități de suport” care să aducă împreună utilizatori Facebook care suferă de aceeași afecțiune. Totodată, o echipă se ocupă de dezvoltarea unor aplicații pentru prevenirea unor boli, care i-ar ajuta pe utilizatori să-și îmbunătățească stilul de viață.

Facebook se află, însă, în faza de strângere a ideilor, au declarat sursele Reuters.

Domeniul sănătății a fost dintotdeauna de interes pentru Facebook, dar alte produse au devenit priorități pentru companie, pe fondul cererii mari pentru acestea.

Recent, conducerea Facebook a înțeles că sănătatea ar putea funcționa ca instrument pentru implicarea utilizatorilor pe rețeaua de socializare, datorită succesului neașteptat al inițiativei „Status: donator de organe” din 2012.

Separat, echipa Facebok a observat că oamenii cu afecțiuni cronice, precum diabetul, caută sfaturi de la persoane care au aceeași problemă de sănătate pe rețeaua de socializare. De asemenea, creșterea numărului de rețele online ale pacienților demonstrează că oamenii care suferă de aceleași boli tind să se reunească în comunități.

Una dintre marile probleme ale Facebook în legptură cu extinderea în domeniul sănătății este confidențialitatea datelor împărtășite de utilizatori.

De altfel, compania și-a cerut scuze în mod oficial, recent, pentru manipularea fluxului de știri al unor utilizatori pe Facebook, cu scopul efectuării unor cercetări.

Competitorii Facebook au făcut deja primii pași pentru extinderea în domeniul sănătății. De pildă, în iunie, Apple a lansat aplicația HealthKit, care colectează date strânse despre sănătatea utilizatorilor de alte aplicații ale dezvoltatorilor independenți, printre care informații despre greutate, activitate fizică, ritm cardiac și tensiune.

De asemenea, Google s-a aliat, în iulie, cu producătorul elvețian de medicamente Novartis pentru dezvoltarea de lentile de contact inteligente, care să îmbunătățească vederea sau să monitorizeze starea de sănătate a purtătorilor.