Grupul care deține eMag vinde un retailer online, urmând să se concentreze pe compania din România

Publicat: 26 10. 2015, 11:47

Astfel, grupul sud-african Naspers vinde Heureka, o platformă de comparare a prețurilor din Cehia, dar și Netretail, companie de comerț online din Cehia, pe care a cumpărat-o în 2012 împreună cu eMag, cu intenția de a fuziona cele două afaceri pentru a crea o companie de top pe acest segment în Europa Centrală și de Est.

„Pentru Naspers, tranzacția este parte a strategiei în derulare pentru optimizarea structurii grupului. Naspers a preluat Netretail și eMag în 2012 având planul de a fuziona cele două active pentru a crea o platformă ecommerce de top în Europa Centrală și de Est. Viziuni strategice divergente au împiedicat finalizarea acestei fuziuni, iar Naspers a decis ulterior să se concentreze pe eMag ca platformă preferată de comerț electronic în regiune”, se arată într-un comunicat al Naspers.

Tranzacția pentru vânzarea Heureka și Netretail nu afectează alte afaceri ale Naspers în regiune, notează compania. Finalizarea tranzacției depinde de obținerea avizelor antitrust.

Naspers a anunțat vineri că a încheiat un acord pentru a prelua controlul Avito, cel mai mare jucător de pe piața de anunțuri din Rusia, într-o tranzacție în valoare de 1,2 miliarde dolari, potrivit Bloomberg.

Astfel, Naspers ar urma să-și majoreze participația la Avito de la 17% la 68%.

eMAG este cel mai mare magazin online din România, fiind prezent pe toate categoriile de produse: electronice, IT, electrocasnice, produse pentru copii, fashion, casă și grădină, cărți, sport, auto și supermarket.

Magazinul online este deținut de grupul Naspers 74,2% și Iulian Stanciu – 25,8%.