Interviu Stephen Taylor, VP Samsung Brand Europe: Lansarea mai multor versiuni ale unui smartphone de top afectează identitatea modelului principal, dar este o strategie care funcționează

Publicat: 25 02. 2014, 19:41
Actualizat: 09 01. 2020, 14:26

„Da, cred că această strategie afectează identitatea dispozitivului principal. Dacă te uiți la lansările noastre din ultimii ani, am avut de fiecare dată un singur vârf de gamă. Cred că dispozitivul principal este întotdeauna eroul, dar sunt consumatori care doresc și variantele pe care le oferim. Așa că pentru noi aceasta este o strategie care funcționează”, a declarat Taylor la Barcelona pentru gândul, cu ocazia Mobile World Congress 2014 (MWC 2014). Samsung nu putea merge pe un alt brand pentru aceste variante. „Să încercăm să administrăm mai multe branduri ar crea confuzie și mai mare în rândul utilizatorilor. Este bine ca oamenii să știe că prin marca Galaxy primesc un smartphone sau o tabletă high-end”, a continuat el. Potrivit lui, cele mai populare versiuni ale Galaxy S4 în Europa au fost Galaxy S4 Active și Mini.

În ceea ce privește sistemul de operare Tizen, care rulează, în locul Android, pe noile ceasuri inteligente lansate de companie la MWC 2014, acesta se află la un stadiu de veluare. „În următorul an vom studia piața și este bine să avem și o altă platformă pe care să o luăm în considerare. Nu dorim neaparat mai multă independență față de Google, ci experimentăm mai multe variante pentru a vedea care este cea mai bună pe viitor. Vom continua să suportăm Android deoarece este cea mai mare platformă pentru noi”, a explicat Stephen Tylor.

Samsung a lansat recent un smartphone cu ecran curbat și mai multe televizoare care folosesc această tehnologie. Întrebat care este cel mai important avantaj al unui ecran curbat, Tyler a spus că cei care vor decide dacă aceste dispozitivele vor avea sau nu succes pe piață vor fi consumatorii, evitând să spună care este, în opinia Samsung, principalul punct forte al acestei tehnologii. „Ne vom concentra pe avantajale acestei tehnologii în funcție de reacția consumatorilor. Odată ajunsă în mâna consumatorilor (tehnologia n.r.) vedem ce merge și apoi putem lua o decizia în legătură cu cât de mult o promovăm”, a spus el. Nicole Peng, analist la firma de cercetare a pieței Canalys, are o viziune diferită. El a declarat că este foarte important ca Samsung să îi facă pe consumatori să înțeleagă care sunt avantajele unui astfel de ecran și cum să-l utilizeze și nu invers.

Mai mult, unii analiști consideră că nu există o nișă pentru o astfel de tehnologie. „Firmele vor trebui să demonstreze că lumea chiar are nevoie de așa ceva. Produsele sunt, totuși, o încercare interesantă de diferențiere”, spunea recent Martin Garner, consultant la firma de cercetare a pieței CCS Insight.