Orange și SES vor să exporte serviciul de televiziune Orange TV din România și în alte țări

Publicat: 16 09. 2013, 11:57
Actualizat: 13 02. 2016, 03:11

Compania de telecomunicații Orange și operatorul de sateliți SES plănuiesc să „exporte” și în alte țări modelul serviciului de televiziune prin satelit Orange TV, care a fost lansat în luna iunie în România.

Norbert Hölzle, Senior Vice President Comercial Europe al SES, a declarat pentru agenția MEDIAFAX, la târgul de comunicații IBC, care se desfășoară în perioada 12 – 17 septembrie, la Amsterdam, că lansarea platformei Direct-to-Home (DTH) Orange TV în România a fost un model „de succes”, care va fi implementat și pe alte piețe. Hölzle a refuzat să precizeze care sunt țările în care Orange și SES plănuiesc să lanseze un serviciu de televiziune prin satelit similar Orange TV din România.

Totuși, Hölzle a precizat că, după încheierea târgului IBC, urmează să aibă o întâlnire cu conducerea Orange România pentru a discuta despre parteneriatul celor două companii în domeniul televiziunii prin satelit, precum și despre numărul de abonați pe care platforma Orange TV i-a atras în România, în cele patru luni de la lansare.

Pe de altă parte, într-o conferință de presă organizată la târgul IBC, Ferdinand Kayser, Chief Commercial Officer al SES – companie ce operează 53 de sateliți la nivel internațional -, a declarat că piața de televiziune din România este foarte competitivă: „Penetrarea serviciilor de televiziune pay TV (cu plată, n.r.) este de 85% în România”.

Totodată, într-o declarație acordată MEDIAFAX, Ferdinand Kayser a subliniat interesul SES de a susține procesul de tranziție la televiziunea digitală din România.

„Strategia noastră în România este să ne concentrăm pe DTH și să susținem Orange în dezvoltarea activităților de televiziune pay TV (serviciul Orange TV, n.r.). De asemenea, noi credem că acest lucru va avea un impact puternic în contextul tranziției de la televiziunea analogică terestră la televiziunea digitală terestră”, a mai spus Ferdinand Kayser.
Potrivit oficialilor SES, autoritățile române ar trebui să nu piardă din vedere că sateliții reprezintă cea mai bună alternativă și, totodată, un mijloc complementar de distribuție pentru rețelele terestre care transmit semnalul TV.

Orange România a primit, pe 21 mai, aprobarea Consiliului Național al Audiovizualului (CNA) să se lanseze efectiv pe piața de retransmisie TV. Atunci, Orange România a primit de la CNA un aviz de retransmisie pentru programe de televiziune prin satelit, sub denumirea „Orange TV”.

Potrivit documentelor depuse la CNA la momentul respectiv, numărul estimat de abonați al platformei Orange era de 50.000.

Platforma Orange TV a fost lansată efectiv pe 11 iunie, televiziunile din oferta sa fiind retransmise prin intermediul companiei de sateliți SES. Oferta Orange TV constă în 100 de televiziuni, 40 de fiind High Definition, iar dintre acestea 26 sunt în premieră retransmise în România.

Compania Orange estimează că va avea până la sfârșitul anului 2015 un număr de 300.000 de abonați la platforma de satelit Orange TV, potrivit informațiilor publicate în cel mai recent raport financiar al companiei, citate în la sfârșitul lunii iulie de broadbandtvnews.com.

Conform aceleiași surse, în prezent, la nivel internațional, compania Orange are un număr total de 6.164.000 de abonați la serviciile sale de televiziune.

Cei mai mulți dintre aceștia sunt în Franța, unde Orange are 5.322.000 de abonați la serviciile sale de televiziune prin satelit și IPTV. În Polonia, Orange are 699.000 de abonați la serviciile sale de televiziune.

Pe de altă parte, în Spania, Orange estimează că va avea 100.000 de abonați la serviciile sale de televiziune în următoarele 12 luni.