Samsung a făcut o greșeală cu Galaxy S6 care spulberă visul de a devansa Apple

Publicat: 30 07. 2015, 16:28

Compania Samsung a prezentat miercuri raportul financiar pentru al doilea trimestru. Profitul Samsung a scăzut de la an la an cu 8% – acesta fiind al cincilea declin consecutiv pentru producătorul de smartphone-uri. Vânzările Samsung au scăzut de la 52,35 trilioane woni în T2 2014 la 48,54 trilioane woni în prezent, scrie Business Insider.

Samsung susține că impactul lansării smartphone-ului Samsung Galaxy S6 „a fost marginal, datorită livrărilor scăzute de smartphone-uri și a creșterii cheltuielilor de marketing pentru lansările de noi produse”.

Compania nu a prezentat cifrele privind volumul de vânzări, dar analiștii de la Strategy Analytics estimează că, de la an la an, livrările de smartphone-uri Samsung au scăzut de la 95,3 milioane unități în 2014 la 89 milioane unități în acest an. Potrivit The Wall Street Journal, profiturile operaționale ale diviziei mobile Samsung au scăzut cu 37,6% de la an la an.

Una din marile probleme ale Samsung este anticiparea cererii. Modelul S6 este vândut în două variante – S6 și S6 Edge, ultimul fiind mai scump, datorită ecranului curbat. Potrivit unui raport WSJ, Samsung a crezut că cererea pentru dispozitive va fi de 4:1 în favoarea modelului S6 obișnuit. Totodată, S6 Edge s-a dovedit a fi mai popular decât S6. Compania a rămas pe cap cu un inventar semnificativ de modele S6 și, pe de altă parte, inventarul S6 Edge a scăzut și nu mai poate satisface întreaga cerere de pe piață.

Samsung nu a reușit să anticipeze dorințele consumatorilor, scrie bloggerul Ben Thompson de la Daily Update. În același timp, Samsung se confruntă cu rivali precum Xiaomi și Huawei, care vin puternic din urmă și ascensiunea Apple pe segmentul high-end.

Samsung obține în continuare profituri frumoase și are o cerere majoră pentru S6 Edge, pentru care nu a reușit să se pregătească. În comparație, HTC, un alt producător de smartphone-uri, se așteaptă să înregistreze o pierdere operațională de 166 milioane dolari în T2 2015, scrie TechCrunch.