Un blog din SUA a atras 791.000 de dolari în mai puțin de un an, din taxa de acces la conținutul său

Publicat: 04 11. 2013, 16:53
Actualizat: 01 02. 2019, 02:41

Blogul cu profil politic The Dish, coordonat de editorul și bloggerul Andrew Sullivan, a atras venituri totale de 791.000 de dolari, în mai puțin de un an, din taxele de acces pentru consultarea nelimitată a conținutul postat pe acest site, informează gigaom.com.

La zece luni după ce a devenit blog independent, The Dish a reușit să atragă venituri totale de 791.000 de dolari din taxele percepute pentru accesul la conținuturile sale. Ținta financiară pentru întregul an este de 900.000 de dolari.

Andrew Sullivan – care a introdus în luna ianuarie un sistem de taxare a conținutului publicat pe The Dish, renunțând la publicitate și sprijinul unor corporații – a sperat atunci că va atrage 900.000 de dolari din taxarea accesului nelimitat la conținutul postat pe acest blog, această sumă fiind suficientă pentru a menține site-ul funcțional în acest an.

„Am strâns 791.000 de dolari în zece luni. Mai avem două luni să strângem încă 110.000 de dolari. Este o țintă dificil de atins, pentru că, începând din martie, valoarea medie a veniturilor lunare atrase a fost de 18.000 de dolari”, a scris Andrew Sullivan pe blogul său.

El a precizat că o țintă optimistă a veniturilor pe care le-ar putea înregistra în acest an The Dish este 830.000 de dolari.

Andrew Sullivan consideră că rezultatul financiar atras în acest an de The Dish „nu este rău și nici fatal” pentru funcționarea blogului în continuare. El precizează însă că nu primește niciun salariu și nu va avea niciun profit în acest an din blogul său. „Dar nu renunțăm – și încă vrem să ne atingem ținta”, a spus Andrew Sullivan.

The Dish are 30.880 de abonați, care plătesc 19,99 dolari pe an, respectiv 1,99 de dolari pe lună pentru a avea acces nelimitat la conținutul postat pe acest blog.

The Daily Dish a fost lansat în vara anului 2000 de Andrew Sullivan, fiind unul din primele bloguri cu profil politic la nivel internațional. Andrew Sullivan a scris singur pe acest blog timp de șase ani, fără a avea vreun profit din acesta. În 2006, The Daily Dish a devenit blog afiliat Time.com, iar ulterior The Atlantic.com, moment în care echipa blogului a fost extinsă, iar conținutul diversificat.

În 2011, Andrew Sullivan a plecat de la Atlantic la Daily Beast, moment în care blogul său a pierdut calificativul „Daily” și a devenit un site de știri și opinii, care difuza informații 24 de ore pe zi.

Din februarie 2013, blogul a fost preluat de nou înființata companie Dish Publishing LLC, devenind independent de marile platforme de media și numărându-se printre primele bloguri care au solicitat sprijinul financiar al cititorilor.

În prezent, The Dish are, în medie, 1,2 milioane de vizitatori unici și în jur de 8 milioane de pagini vizitate, în fiecare lună, de către cititori din toată lumea.

The Dish acoperă orice subiect considerat interesant de Andrew Sullivan, de echipa sa (formată din nouă persoane) și de cititorii blogului – de la politică, religie și cultură pop, până la arte, film, poezie, filosofie etc.

Andrew Michael Sullivan (născut în 10 august 1963) este un scriitor, editor, blogger, orator și comentator al politicii din SUA. Născut și crescut în Marea Britanie, Andrew Sullivan trăiește în SUA din 1984.

De asemenea, Andrew Sullivan este un susținător al căsătoriilor între persoanele de același sex și una din persoanele care au vorbit deschis despre orientarea sexuală.

Andrew Sullivan este autorul celebrului material apărut în revista Newsweek în mai 2012, care îl prezenta pe președintele american Barack Obama drept „Primul Președinte Gay”.