O profesoară de matematică din SUA și elevii își realizează propriul manual. În fiecare zi, adaugă câte o pagină

Publicat: 10 03. 2015, 20:57
Actualizat: 12 03. 2015, 11:21

O tânără profesoară de matematică din SUA a reușit să-și cucerească elevii cu metodele ei inedite de predare. Sarah Hagan a renunțat complet la manual tradițional, preferând, în schimb, să realizeze propria carte, împreună cu cei mici.

Când a primit propunerea să predea la Drumright High School, în Drumright, Oklahoma, Sarah nici măcar nu absolvise facultatea, relatează getbriefme.com. Nu se gândise niciodată până atunci că va ajunge la catedră într-o zonă rurală atât de săracă, unde salariul unui profesor depășește cu puțin 30.000 de dolari pe an.

A acceptat însă propunerea. Când a ajuns însă la școala unde avea să lucreze, a avut un șoc: „Prima dată când am intrat în sala de clasă a fost cel mai trist lucru pe care îl văzusem vreodată”, a mărturisit ea. „Pereții nu erau toți zugrăviți cu aceeași culoare. Nu aveam nici măcar tablă de scris, nu erau nici aviziere”, și-a amintit ea.

Nu a renunțat, totuși. Ba chiar a pus umărul la reamenajarea sălii de clasă și la redecorarea ei, așa încât elevilor să le facă plăcere să participe la cursurile ei. Și mai inedit a fost însă momentul în care chiar a trebuit să înceapă să predea. Asta pentru că, deși școala comandase mai multe manuale noi de matematică, Sarah a decis că nu le va folosi.

Motivul este simplu, spune ea: „Nu vreau să fiu restricționată în vreun fel de așa ceva. Adică, eu predau o mulțime de lucruri într-o ordine total diferită decât cea din manual.”

FOTO: getbriefme.com

S-a hotărât însă să facă altceva și să creeze, alături de elevi, un manual alternativ, al lor. Practic, cu fiecare lecție predată, cartea mai capătă o pagină la care Sarah și copiii au contribuit deopotrivă cu notițe, abțipilduri sau alte desene care să facă învățarea mai ușoară și mai plăcută. Sarah crede că, dacă le este permis să fie creativi, copiii își amintesc mai ușor ce au învățat.

„Ce vreau să spun este că nu ar trebui să se gândească Ah, este un tabel la pagina 763 care îmi spune cum să fac o anumită clasificare. Ei ai trebui să gândească așa Asta scria pe hârtia aceea albastră pe care aml scris zilele trecute și pe care am desenat în colț„, a explicat tânăra.

FOTO: getbriefme.com

Pe lângă toate acestea, Sarah Hagan utilizează diverse jocuri, trucuri sau cântece pentru a-i ajuta pe elevi să rețină mai ușor informații care, altfel, le-ar părea „reci” sau de neînțeles.

Copiii par să fie extrem de mulțumiți cu asta: „Ne păcălește să învățăm. Ne distrăm foarte mult la lecțiile ei și chiar înțelegem și reținem ce ne predă”, a povestit unul dintre elevii ei.

„Facem puzzle-uri și tot felul de astfel de lucruri. Nici măcar nu pare că trebuie că învățăm ceva anume. Dar apoi, când dai testul, te întrebi: Stai puțin, când am învățat asta? De unde știu cum să răspund?„, a mai explicat un copil.

În final, „e imposibil să pici”, susțin elevii. Asta și pentru că, pe lângă notele 10 și 9, nu există decât calificativul „nu încă”. Drept urmare, copiii care nu reușesc să obțină de la început notele respective, pot să repete respectivele lecții ori de câte ori doresc, până când ajung să înțeleagă exact despre ce este vorba și pot rezolva respectivele exerciții sau probleme.

Sarah Hagan își povestește toate experiențele pe blogul personal, numit „Math Equals Love”.