„Poartă un tricou cult!” Doi tineri și-au deschis o afacere pentru pasionații de literatură

Publicat: 17 03. 2015, 14:40
Actualizat: 17 03. 2015, 18:15

Pasionați de literatură încă din copilărie, doi prieteni din Portland, Oregon, au pus pe picioare o afacere inedită. Todd Lawton și Jeffrey LeBlanc și-au deschis magazinul online „Out of Print”, de unde pot fi achiziționate tricouri, genți, hanorace, portofele sau agende imprimate cu copertele unora dintre cele mai celebre romane din lume.

„Am vrut să le oferim celor care îndrăgostiți de cărți o experiență similară celei pe care o trăiesc oamenii care sunt fanii unui supererou sau a unei echipe sportive”, a explicat Todd pentru Business Insider.

Todd și Jeffrey se cunosc de când aveau șapte ani. Au fost cei mai buni prieteni până când, în clasa a șaptea, Jeffrey și familia lui s-au mutat.

Întâmplarea a făcut însă ca cei doi să se reîntâlnească în 2004, în New York. La vremea respectivă, Jeffrey era consultant al companiei McKinsey, iar Todd lucra ca brand manager pentru Nike. Rememorând însă clipele frumoase din copilărie și discutând îndelung despre pasiunea lor comună pentru cărți, prietenii au decis să își fructifice cumva ideile.

Așa a luat naștere, în 2010, magazinul online „Out of Print”: „Evident, eram amândoi tobă de carte și am simțit că putem face ceva așa încât cărțile să devină mai cool”, a povestit Todd.

FOTO: outofprintclothing.com

Dacă la început nu vindeau decât tricouri imprimate cu diverse coperte ale romanelor, ulterior gama de produse a fost diversificată: genți, carcase pentru telefoane, portofele, hanorace, agende.

„Cred că unul dintre motivele pentru care lucrăm atât de bine împreună este că avem abilități complementare”, a spus Jeffrey. „Todd vine din domeniul vânzărilor și are experiență în marketing, iar eu vin din lumea mai puțin interesantă a finanțelor și consultanței. Între aceste două arii, cred că reușim să acoperim foarte bine baza”, a adăugat el.

FOTO: outofprintclothing.com

Acum, compania numără 11 angajați, iar în viitor urmează să se extindă. Așadar, privind în urmă la experiența lor, Todd și Jeffrey îi sfătuiesc pe toți cei care au idei de afaceri să aibă curajul să încerce, oricât de nebunesc ar părea totul.

„Puneți-vă la punct conceptul. Apoi, nu vă temeți să vorbiți oamenilor despre asta, pentru că așa se conturează și mai bine ideea. Așa reușești să evoluezi”, crede Todd. „Vino cu ceva. Nu trebuie să fie perfect. Îți vei da seama imediat dacă nu va merge și așa vei continua în permanență să schimbi lucrurile, să te dezvolți”, a mai spus antreprenorul în cele din urmă.