Prima pagină » EXCLUSIV » Makyol câștigă la CNSC și rămâne pe primul loc la cea mai mare licitație lansată vreodată de CNAIR, Tunelul MESEȘ!

Makyol câștigă la CNSC și rămâne pe primul loc la cea mai mare licitație lansată vreodată de CNAIR, Tunelul MESEȘ!

Makyol câștigă la CNSC și rămâne pe primul loc la cea mai mare licitație lansată vreodată de CNAIR, Tunelul MESEȘ!

După ce Asocierea MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S. (Leader) – OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. i-a „suflat” afaceristului Dorinel Umbrărescu contractul uriaș – aproximativ 7,5 miliarde lei – licitat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. (CNAIR) pentru un segment din Autostrada Transilvania, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a admis contestația făcută de compania din Turcia în urma unei solicitări a CNAIR prin care s-au cerut explicații referitoare la oferta financiară depusă.

Așa cum Gândul a anunțat, în exclusivitate, încă din data de 24 ianuarie, turcii de la Makyol s-au aflat în pole-position pentru preluarea acestui contract uriaș pentru lotul cu tunelul Meseș Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău.

  • În data de 23 ianuarie s-a încheiat analiza ofertelor tehnice, apoi a început evaluarea financiară, termenul CNAIR fiind sfârșitul lunii februarie.
  • Licitația pentru lotul „Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău” – cu tunel de 3 kilometri la Meseș – a fost lansată în urmă cu un an, în data de 10 februarie 2023.

Asocierea Makyol-Ozaltin ar avut cea mai bună ofertă tehnică, iar în ceea ce privește componenta financiară, prețul ofertei are o pondere de 55 % din punctajul total.

CNAIR a cerut companiei MAKYOL clarificări suplimentare referitoare la preț, oferta fiind sub estimările CNAIR, iar reprezentanții acesteia au depus o contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC).

„Solicitarea de clarificări este nelegală și se impune a fi anulată în tot”, au precizat reprezentanții Makyol în contestația depusă la CNCD, transmițând și că această solicitare a CNAIR a fost „neclară” și a conținut ambiguități”.

Makyol rămâne pe primul loc după decizia CNSC

Potrivit informațiilor obținute, în exclusivitate, de Gândul, contestația depusă de Makyol a fost analizată de Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor, iar decizia este una favorabilă companiei din Turcia.

„Admite contestația și dispune remedierea”, a decis CNSC vineri, 15 martie 2024.

Contractul „Proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B3: Poarta Sălajului – Zalău, inclusiv Tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș și Subsecțiunea 3B4: Zalău – Nușfalău”, are o valoare maximă la  8.847.104.999 de lei, fără TVA.

„Obiectul contractului îl reprezintă Proiectarea și Execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B3: Poarta Sălajului – Zalău, inclusiv Tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș și Subsecțiunea 3B4: Zalău – Nușfalău în lungime de aproximativ 41 km, din care aproximativ 2,8 km de tunel, în conformitate cu prevederile contractului de lucrări”, s-a precizat pe site-ul SEAP.

„Vorbim de o lucrare extrem de complexă ce implică execuția faimosului Tunel Meseș (cu două galerii) în lungime de 2,89 km și cu 2 benzi de circulație pe sens, precum și construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor

Care au fost criteriile de selecție

Conform documentelor oficiale, prețul a fost cel mai important factor de evaluare a ofertei:

  • Experiența deținută de INGINERUL PROIECTANT DE PODURI – 4%
  • Prețul ofertei – 55%
  • Algoritm de calcul: Punctajul se acorda astfel: a) Pentru cel mai scazut dintre preturi se acorda punctajul
  • Metodologia de realizare a contractului și planificarea resurselor tehnice și umane în corelare cu specificul și complexitatea activităților – 15%
  • Perioada de garanție a lucrărilor – 9%
  • Experiența deținută de MANAGERUL DE PROIECT – 6%
  • Experiența deținută de INGINERUL PROIECTANT DE TUNELURI – 7%
  • Experiența deținută de INGINERUL PROIECTANT DE DRUMURI – 4%

Citește și:

VIDEO | Ministerul Transporturilor a semnat încă trei contracte pentru construcția a 68 de km de autostradă în zona Transilvaniei

Makyol ar putea construi integral Autostrada Sibiu-Făgăraș. După UMB și WeBuild, compania din Turcia devine al treilea constructor important

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Sesizare: Miros de gaze într-o școală din Capitală unde sunt amenajate secții de votare
Digi24
Vladimir Putin „a otrăvit” mințile rușilor. Mihail Kasianov, despre ultima întâlnire cu liderul de la Kremlin: „Te voi distruge oricum”
Cancan.ro
Ultimele imagini cu Rodica Stănescu înainte să moară! Se transformare radical de dragul iubitului. Intervenții estetice și...
Prosport.ro
Mădălina Ghenea i-a înnebunit pe arabi. Cum și-a făcut apariția în Qatar
Adevarul
Anul 2026, istoric pentru infrastructura României: autostrăzi complet finalizate și sute de kilometri pregătiți de inaugurare
Mediafax
Prahova: În unele localități apa nu a ajuns încă. În altele au fost înregistrate avarii
Click
Monica Pop, dată afară din restaurant! Ireal ce i-a făcut un angajat medicului și prietenelor sale: „Bineînțeles că și ospătarii și ceilalți participanți, erau consternați”
Digi24
Rachete spațiale, aur ilegal și o misiune imposibilă a Legiunii Străine: De ce nu poate Europa să își apere frontiera din Amazon
Cancan.ro
Rodica Stănoiu, înmormântare stranie, fără preot. S-au cântat colinde în loc de veșnica pomenire.
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Un EXPERT spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat INTELIGENTE
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Deținerea unui smartphone la vârsta de 12 ani a fost asociată cu riscuri pentru sănătatea mintală și cea fizică