Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) supune dezbaterii publice proiectul de hotărâre privind modul de promovare, distribuire, publicare sau editare a materialelor publicitare politice utilizate în campania electorală la alegerile pentru Președintele României din anul 2025.
”Grupul de lucru interinstituţional format din reprezentanţi ai Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), ai Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), ai Directoratului Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC), ai Ministerului Afacerilor Externe (MAE), ai Ministerului Afacerilor Interne (MAI), ai Autorităţii Electorale Permanente (AEP) şi ai Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD) a elaborat prima versiune a proiectului de Hotărâre privind modul de promovare, distribuire, publicare sau editare a materialelor publicitare politice utilizate în campania electorală”, anunţă AEP.
Proiectul elaborat de grupul de lucru şi publicat pe site-ul Autorităţii Electorale Permanente poate fi consultat AICI.
Observaţiile şi propunerile privind proiectul pot fi transmise de toţi cei interesaţi la adresa de e-mail [email protected], până la data de 21 februarie 2025.
„Pentru elaborarea proiectului, la data de 5 februarie a.c., Grupul de lucru a avut consultări cu reprezentanții organizațiilor neguvernamentale cu activitate relevantă în domeniul electoral. În urma consultărilor a fost elaborată o nouă versiune, care a fost prezentată partidelor politice parlamentare la data de 10 februarie 2025. În urma analizării proiectului de către respectivele formațiuni politice a avut loc o nouă întâlnire de lucru la data de 12 februarie a.c., în urma căreia a fost definitivată această versiune a proiectului. Astfel, prezentul proiect de Hotărâre urmărește clarificarea modului de promovare, distribuire, publicare sau editare a materialelor publicitare politice utilizate în campania electorală la alegerile pentru Președintele României din anul 2025”, informează AEP.
AEP precizează că Ordonanța de urgență nr. 1/2025 se află în prezent în Parlament, în procedură de adoptare, astfel încât forul legislativ are posibilitatea de a o analiza, modifica sau completa, după caz.
Conform proiectului, pentru ca un material să fie considerat material publicitar politic, acesta trebuie să îndeplinească, în mod cumulativ, următoarele condiții:
Comunicările care se înscriu în limitele activității jurnalistice de informare a publicului nu constituie materiale publicitare politice, prevede proiectul.
Indiferent de mijlocul de distribuire, inclusiv prin intermediul programelor de radio și de televiziune, precum și al serviciilor media audiovizuale la cerere, pe durata campaniei electorale a alegerilor pentru Președintele României din anul 2025, materialele publicitare politice distribuite de actorii politici trebuie să conțină următoarele informații:
CITEȘTE ȘI:
AEP, PRECIZĂRI privind listele de susținători de la alegerile prezidențiale din luna mai