Prima pagină » Actualitate » EXCLUSIV | Uluitor! Cum vrea Astra Arad să se spele pe mâini în criza tramvaielor din București. După ce a decis să schimbe motorul prevăzut în contract, compania lui Valer Blidar dă vina doar pe Comisia de Recepție pentru acest blocaj

EXCLUSIV | Uluitor! Cum vrea Astra Arad să se spele pe mâini în criza tramvaielor din București. După ce a decis să schimbe motorul prevăzut în contract, compania lui Valer Blidar dă vina doar pe Comisia de Recepție pentru acest blocaj

Comisia specială din Primăria Capitalei refuză să semneze recepția tramvaielor care stau din vară în depourile STB, pentru că Astra Arad a livrat tramvaie cu un motor cu capacitate mai mică decât cea prevăzută în caietul de sarcini. Practic, în loc de motoare cu capacitate de 120 kW, tramvaiele livrate către București au o capacitate de 100 kW. Acum, cei din Comisia specială refuză să semneze recepția acestor tramvaie, până nu se dovedește că vehiculele cu capacitatea de 100 kW pot transporta peste 300 de persoane și că nu se strică în timp, fiind forțate să „tragă” mai mult decât ar putea.

Uluitor este faptul că, după ce au livrat alte motoare și s-a creat această criză birocratică, în care reprezentanții Primăriei Capitalei refuză deocamdată să semneze o recepție pe un contract atât de controversat, cei de la Astra spun că ei nu au nicio vină pentru faptul că tramvaiele întârzie să circule în București.

Cu alte cuvinte, în opinia reprezentanților Astra, chiar dacă au livrat altceva decât este prevăzut în caietul de sarcini al licitației, Comisia de Recepție ar trebui să dea acum toate avizele.

„Am pus la dispoziția Comisiei de Recepție în timp util toate documentele și informațiile solicitate”

Iată opinia incredibilă a reprezentanților Astra, companie controlată de Valer Blidar, trimisă pe adresa redacției Gândul, în urma publicării unui articol în care se explică ce presiuni se fac la PMB pentru rezolvarea acestei crize:

„Referitor la insinuarea că întârzierea recepției lucrărilor ar fi imputabilă Astra Vagoane Călători S.A., aceasta este de asemenea nefondată și tendențioasă, deoarece am pus la dispoziția Comisiei de Recepție în timp util toate documentele și informațiile solicitate, iar amânarea luării unei decizii de către această comisie, în condițiile în care Autoritatea Feroviară Română a precizat că nu există vreun motiv de reomologare a tramvaielor ca urmare a dotării tramvaielor cu motoare cu caracteristici superioare, nu poate fi considerată că a fost determinată de subscrisa.

Așadar, facem precizarea că întârzierea recepției tramvaielor nu poate fi imputată subscrisei, iar această întârziere produce prejudicii inclusiv pentru Astra Vagoane Călători S.A. în condițiile în care nu poate încasa prețul pentru tramvaiele livrate”, este opinia uluitoare a celor de la Astra.

Astra încearcă acum să spună că motoarele schimbate, cu capacitate de 100 kW, ar putea dezvolta o putere de până la 150 kW

Ba mai mult, producătorul încearcă acum să spună că motoarele schimbate, cu capacitate de 100 kW ar putea dezvolta o putere de până la 150 kW, ori acest lucru trebuie demonstrat.

Potrivit surselor Gândul, celor din Comisia de Recepție le este teamă să-și pună semnătura pe avize, din moment ce marfa livrată nu corespunde cu ce s-a promis.

Contractul a fost câștigat în urma unei licitații.

„Atribuirea de către Municipiul București a Contractului de furnizare a 100 de tramvaie s-a realizat după parcurgerea conform Legii nr. 98/2016 a unei proceduri publice de licitație deschisă lansată prin publicarea în Sistemul Electronic de Achiziții Publice la data de 03.12.2018 a unui anunț de participare, procedură la care a putut participa liber orice producător de tramvaie din România sau din străinătate.

La data de 08.09.2022, Astra Vagoane Călători S.A. a fost desemnată câștigător al procedurii de atribuire de către comisia de evaluare a Municipiului București mandatată să deruleze procedura de atribuire, iar semnarea Contractului de furnizare a 100 de tramvaie a avut loc la data de 11.05.2021”, mai spun cei de la Astra.

Contractul dintre Primăria Municipiului București și Astra Arad prevede ca producătorul să livreze 100 de garnituri, care vor costa 850 de milioane lei, fonduri europene nerambursabile. Detaliile tehnice ale tramvaielor sunt specificate în oferta înaintată de Astra Arad, unde scrie clar că motorizarea va fi făcută cu 4 motoare de 120 kW.

Recomandarea video

Mediafax
Pe cine avantajează prezența mică la alegerile din București
Digi24
Cele două probleme care țin pe loc încheierea unui acord de pace Rusia - Ucraina, dezvăluite de Keith Kellogg
Cancan.ro
Și-a părăsit iubita medic pentru Rodica Stănoiu! Noi detalii despre 'puiuțul' fostei ministrese a Justiției
Prosport.ro
FOTO. Cea mai frumoasă fotbalistă din lume a primit o ofertă de nerefuzat
Adevarul
Trucul românesc care reduce cheltuielile de iarnă. „Am 21 de grade în casă și nu am dat drumul la căldură”
Mediafax
Primele rezultate. Cum au votat bucureștenii până la acestă oră
Click
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Digi24
O crimă care pune gaz pe foc în procesul de mobilizare din Ucraina, în criză de soldați. „Sunt incredibil de ruşinată”
Cancan.ro
FBI intră pe fir în cazul lui Emil Gânj! Descoperiri ULUITOARE în telefonul criminalului din Mureș
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Cel mai bătrân STRĂMOȘ al RECHINILOR înota în apele Australiei pe vremea dinozaurilor
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Ce este „divorțul silențios”: Rămâi căsătorit, dar ieși din relație