Raed Arafat intervine în cazul operatorului de la Ambulanța Cluj care i-a umilit pe părinții unei fetițe bolnave: „Este inacceptabil!”

Publicat: 17 02. 2021, 06:56
Raed Arafat intervine în cazul operatorului de la Ambulanța Cluj care i-a umilit pe părinții unei fetițe bolnave: „Este inacceptabil!” (FOTO: Mediafax Foto)

Secretarul de stat în cadrul MAI, Raed Arafat, a declarat că este inacceptabil modul în care s-a comportat operatorul de la Ambulanța Cluj cu părinții unei fetițe, ce au cerut ajutor, dar s-au ales cu jigniri. Arafat a explicat că putea fi trimis un medic la consultație și o mașină pentru a transporta micuța cu unul dintre părinți la UPU.

„Este inacceptabil, am zis acest lucru şi nu o zic numai pentru că vorbim la o emisiune, deci modul de adresare, modul de a vorbi cu oameni care solicită ajutor, nu poate să fie în acest hal, să zic aşa. Chiar dacă tu, ca personal medical, nu consideri că e o urgenţă reală, pentru părinţii respectivi, faptul că văd că copilul lor are sânge în urină sau urinează roşu şi e cu sângerare, este ceva care îi sperie. Probabil este o infecţie urinară, asta este cel mai probabil. Dar, totuşi, pentru aceşti părinţi este un semn care atrage atenţia şi părinţii vor un răspuns, o soluţie”, a declarat Raed Arafat, la Digi24, marţi seară, post citat de adevărul.ro.

„Problema, abordată neprofesionist”

„Chiar dacă ştim că medicul de familie putea fi contactat, dacă nu exista medic de familie, putea să se rezolve problema uşor, vorbind frumos cu ei, discutând, explicând şi în final, da, se poate trimite o maşină de consultaţii la domiciliu să vadă fetiţa sau să trimită fetiţa cu unul dintre părinţi la UPU pediatrică. Existau alternative pentru dispecerul respectiv. Modul în care a fost abordată problema, din păcate nu este unul profesionist”, a mai declarat Arafat.

„Noi nu puteam să așteptăm ca părinții să aibă cunoștințe medicale!”

„Am vorbit cu managerul de la Ambulanţa Cluj şi l-am solicitat să deschidă o anchetă disciplinară care este o procedură cunoscută pentru acest lucru. Trebuie să o asculte pe doamna, trebuie să îi ia, bineînţeles, declaraţia, trebuie să asculte ce s-a vorbit acolo, trebuie să ia o decizie în acest sens. Şi decizia nu are cum să fie, părerea mea cel puţin, ascultând cum s-a vorbit, nu are cum să fie o decizie că şi-a făcut treaba corect pentru că nimeni nu acceptă astfel de mod de agresare către un apelant la 112. Mai ales că oamenii vorbeau frumos, politicos, nu au jignit-o. Nu pot să spun că a vorbit aşa pentru că cineva a agresat-o telefonic. În niciun caz. Sunt părinţi care au solicitat ajutor şi trebuia tratat ca atare cazul”, consideră şeful DSU.

„Un părinte când vede copiulul urinând sânge, se sperie. Noi nu putem să aşteptăm ca părinţii să aibă noţiunile medicale pe care le are un medic sau un asistent medical. Este clar că trebuie discutat cu părintele, clar, liniştit şi trebuie găsite soluţii. Nu ai cum să spui la un părinte la ora 4 după-masa, când vezi că un copil urinează şi vede sânge, aşteaptă până mâine când vine medicul de familie. Într-adevăr, medicul de familie putea să fie o soluţie, puteau să trimită un medic la consultaţie la domiciliu de către Serviciul de Ambulanţă sau puteau să trimită o maşină care să îi transporte către spital. Modul de discuţia a fost deplasta şi comentariile din discuţia respectivă nu erau la locul lor”, a afirmat Arafat.