Spectacolul ”Lucia di Lammermoor” se reîntoarce pe scena Operei Naționale: o poveste despre curajul de a avea curaj atunci când ai pierdut totul!

Spectacolul ”Lucia di Lammermoor” se reîntoarce pe scena Operei Naționale: o poveste despre curajul de a avea curaj atunci când ai pierdut totul!
Spectacolul ”Lucia di Lammermoor” revine la Opera Națională
Publicat: 10/01/2022, 16:10
Actualizat: 10/01/2022, 17:43

Spectacolul “Lucia di Lammermoor” revine pe scena Operei Naționale București, după o îndelungată absență, într-o reprezentare care surprinde în cele mai mici detalii victoria sensibilității și imaginației asupra răcelii și impersonalității.

Cu sprijinul managerului Daniel Jinga, Opera Națională va găzdui “Lucia di Lammermoor”, atât miercuri, 12.01.2022, cât și joi, 13.01.2022, începând cu orele 18:30

“Lucia di Lammermoor”, de Gaetano Donizetti – pe un libret Salvatore Cammarano, după romanul lui Walter Scott ”The Bride of Lammermoor”, în regia lui Andrei Șerban -, aduce în actualitate o temă veche și care, de  aproape jumătate de secol, a devenit o disciplină născută în Statele Unite.

Este vorba despre psihologia politică, o disciplină care își propune să observe maniera, uneori controversată, a deciziilor și a comportamentelor celor care conduc lumea.

Diafana rochie de mireasă pătată de sânge, simbol al rezistenței în fața decadenței politice și sociale

Diafana rochie de mireasă pătată de sânge a devenit un simbol al rezistenței în fața unor dovezi de teribilă decandență politică și socială, iar ”Lucia di Lammermoor” rămâne un spectacol mereu actual din punct de vedere conceptual și pentru care este nevoie de o reinterpretare a decorului pentru a asigura o universalitate general valabilă.

Lucia este tipologia personajului feminin care nu acceptă manipularea sau destinul trasat ca rezultat al unor strategii militare sau alianțe de conjunctură. Ea nu face parte din această lume, pentru că tot ceea ce simte nu este în congruență cu ceea ce face. Nevoia Luciei de sinceritate și de iubire pentru a respira și a trăi într-o lume clădită pe răceala și pragmatismul unor minți mârșave apare ca realitate a faptului că, de cele mai multe ori, mințile bolnave nu se găsesc în spitalul de nebuni.

Dorința de putere și control care au fost sădite pe logica distorsionată ale unor oameni, pot face din întreaga planetă spitalul de nebuni al universului, despre care amintea Goethe.

Nesiguranța împinge la manevre ascunse și la manipulare. Dacă omul ar fi nemuritor, ar avea prilejul de a trăi clipa în care va vedea că toate lucrurile în care a crezut sunt doar o deșertăciune a propriilor idealuri de preamărire și tot ce a construit prin stratageme și alianțe considerate a fi profitabile este, de fapt, efemer.

Lucia devine, astfel, simbolul femeii puternice într-o lume a alianțelor masculine, care reușește să ne cucerească prin curajul ei de a arăta lumii că indiferent ce se întâmplă în jurul nostru sau cu noi, sufletul nostru atinge nemurirea prin dragoste, cucerind toate dimensiunile și toate destinele.

O singură piesă, o infinitate de simboluri

”Lucia di Lammermoor” de Gaetano Donizetti, libretul – Salvatore Cammarano, bazat pe romanul lui Walter Scott ”The Bride of Lammermoor”, o singură piesă, o o infinitate de simboluri, se va regăsi pe scena Operei Naționale București.

  • Regia: Andrei Șerban
  • Dirijor: Iurie Florea
  • Decor: Octavian Neculai
  • Costume: Lia Manțoc

Echipa artistică este completată de Veronica Anușca/Cristina Maria Oltean (Lucia Ashton), Iordache Basalic/Adrian Mărcan (Lord Enrico Ashton), Florin Guzgă/Liviu Indricău (Sir Edgardo di Ravenswood), Andrei Lazăr (Lord Arturo Bucklaw), Sorana Negrea/Florena Radu (Alisa) și Valentin Racoveanu (Normanno), cu participarea Orchestrei, Corului și Baletului Operei Naționale București.

Cristian Lisandru
S-a născut în București, pe data de 18 iulie 1968, și este absolvent al Facultăţii de Jurnalism, specializarea Comunicare. Activitatea jurnalistică – editorialist GÂNDUL.RO, scriind articole de investigație, politică internă, politică citeste mai mult