Statul român oferă BANI pentru înființarea unei afaceri. Antreprenorii pot obține finanțări de 300.000 de euro, iar procesul de aplicare este simplu

Publicat: 07 02. 2024, 23:49
Actualizat: 07 02. 2024, 23:51
FOTO - Caracter ilustrativ

Antreprenorii români pot obține finanțări în valoare de 300.000 de euro, pentru dezvoltarea start-up-urilor, procesul de aplicare fiind simplu, doar prin completarea unui scurt formular.

Este vorba de a doua ediție a programului Alpha, inițiat de fondul de investiții Eleven, care oferă astfel start-up-urilor românești de tehnologie posibilitatea de a obține finanțări în valoare de 300.000 de euro, potrivit Antena 3.

În schimbul finanțării, start-up-urile vor ceda 10% din capitalul total și vor beneficia de un plan de afaceri personalizat, precum și acces la toate resursele și cunoștințele acumulate de fondul de investiții.

Termenul limită pentru depunerea aplicațiilor este 7 martie 2024, iar companiile selectate vor începe activitățile din cadrul programului în luna mai a acestui an.

Ulterior, start-up-urile vor avea o întâlnire cu echipa de investitori a fondului, iar dacă trec cu succes de această etapă preliminară, li se va programa o întâlnire cu membri comitetului de selecție.

„După ce antreprenorii semnează lista de termeni şi condiţii, aceştia obţin acces la întregul pachet de resurse şi know-how oferite de către Eleven. Echipa oferă suport constant şi colaborează îndeaproape cu fiecare fondator pentru a crea un plan de business personalizat, astfel încât afacerea să poată ajungă la nivelul următor”, se arată în comunicat, notează Bursa.ro.

Programul Alpha este structurat pe trei etape distincte:

  1. Etapa Discovery;
  2. Etapa Design;
  3. Etapa Delivery.

1. Etapa Discovery are rolul de a veni în sprijinul fondatorilor în privința documentării clienților, moment în care antreprenorii vor înţelege mai bine clienţii cărora li se adresează, vor discuta direct cu ei şi vor afla care sunt nevoile la care start-up-ul trebuie să răspundă.

Etapa Design: Fondatorii vor învăța să creeze un produs sau serviciu care să răspundă nevoilor și preferințelor clienților lor, construind în acest fel un produs dorit pe piață.

Etapa Delivery: Antreprenorii vor învăța să dezvolte o strategie de intrare pe piață, pentru a începe să vândă produsul sau serviciul oferit de ei.

FOTO – Caracter ilustrativ: Shutterstock