Atenție la bancomatele defecte. Cum se poate proceda atunci când ATM-ul nu eliberează banii, dar îi scoate din sold

Publicat: 21 02. 2014, 11:00
Actualizat: 02 09. 2019, 22:50

Opt bucureșteni au făcut reclamații la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) în primele luni ale anului, după ce au întâmpinat o serie de probleme la ATM-uri.

Printre principalele aspecte reclamate se numără neeliberarea sumelor solicitate la ATM-uri, blocarea cardurilor, modificarea soldului în urma operațiunilor succesive, deși suma nu a fost eliberată, dar și imposibilitatea citirii chitanței de la ATM deoarece nu mai exista tuș în imprimantă, susțin reprezentanții ANPC.

Alți clienți au fost nevoiți să retragă bani de ghișeu, tranzacție comisionată de obicei de bancă fie cu un anumit procent din sumă, fie cu o sumă minimă, deoarece ATM-urile nu funcționau.

O altă problemă întâmpinată de bucureșteni a fost cea a reținerii sumei tranzacționate de mai multe ori.

În astfel de situații, consumatorii sunt sfătuiți să facă o cerere la bancă pentru anularea tranzacției, instituția fiind nevoită să ofere un răspuns în termen de 30 de zile.

Dacă problema nu se rezolvă pe această cale, clientul poate face o plângere la ANPC.

„S-au întâmplat situații în care aceste aparate nu funcționau din motive nejustificate. Vorbim de neeliberarea unei sume și modificare a soldului, deși suma nu a fost eliberată”, a precizat Bogdan Nica, președintele ANPC.