Chinezii blochează „autostrada” Comarnic-Brașov

Publicat: 28 12. 2012, 17:18
Actualizat: 21 03. 2019, 11:19

Construcția „Autostrăzii Zăpezii”, respectiv a tronsonului Comarnic-Brașov (58 de kilometri) s-ar putea bloca pentru a doua oară în acest an, după ce Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a suspendat procesul de atribuire a contractului de concesiune.

Valoarea estimată a contractului este de 5,3 miliarde de lei, echivalentul a circa 1,2 miliarde de euro, la un curs mediu de 4,45 lei/euro.

Decizia CNSC a venit în urma unei solicitări făcute de compania de stat Communications Construction, cea mai mare companie de infrastructură din China listată la bursă. Mai exact, Communications Construction a contestat „Fișa de date”, act care face parte din documentația de atribuire a contractului. Totodată, compania a solicitat suspendarea procedurii, cerere admisă de Consiliu.

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) a anunțat la începutul lunii decembrie că Autostrada Comarnic-Brașov va fi construită în regim de concesiune. Astfel, compania care va câștiga licitația va asigura finanțarea și își va recupera investiția dintr-o taxă ce ar putea să fie cuprinsă între 3 euro pentru autoturisme și 7,4 euro pentru vehiculele de mare tonaj.

Autoritățile au mai demarat în toamna acestui an o licitație pentru construirea „Autostrăzii Zăpezii”, însă compania de drumuri s-a răzgândit cu câteva zile înainte de deschiderea ofertelor, motivul oficial fiind intenția de a urgenta procedura.

„Se face o nouă procedură. Vrem să scurtăm pașii. S-a găsit o nouă variantă, mai rapidă, de alegere a constructorului”, a declarat la acea vreme Mircea Pop, director general CNADNR.

Tronsonul de autostradă Comarnic-Brașov se compune din două secțiuni: Comarnic-Predeal (în lungime de 36,2 km) și Predeal-Cristian (21,8 km).

Traseul autostrăzii va cuprinde 18 tuneluri, cu o lungime totală de 2.890 de metri. Viteza de proiectare a autostrăzii este între 80 km pe oră și 120 de km pe oră.

Gândul a dezvăluit la începutul lunii septembrie că CNADNR a introdus „din greșeală” în caietul de sarcini aferent contractului pentru reactualizarea studiului de fezabilitate pentru Comarnic-Brașov două cerințe mai puțin obișnuite.