Colectorii de fier ar putea răspunde penal pentru achiziții de componente feroviare și tăinuire

Publicat: 08 02. 2013, 14:51
Actualizat: 21 03. 2019, 22:23

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, propune ca reprezentanții firmelor colectoare de fier vechi care achiziționează componente din rețeaua de cale ferată sau nu anunță autoritățile atunci când primesc asemenea oferte de achiziție să răspundă penal, informează Mediafax.

„Propun să răspundă penal, dacă nu anunță imediat autoritățile în momentul în care cineva vine cu o componentă de cale ferată. Dacă cel de-acolo îi spune unui hoț «nu îl primesc pe-ăsta, du-te acasă cu el», asta înseamnă tăinuire și trebuie să răspundă.

Fenechiu a precizat că în ședința de guvern din această săptămână au avut discuții privind un set de măsuri pentru limitarea furturilor din infrastructura feroviară care generează întârzierea trenurilor.

Premierul Victor Ponta a declarat miercuri cã Guvernul va dubla limitele minime și maxime ale pedepselor prevăzute în Codul Penal pentru furturile de material rulant CFR.

El a precizat că Ministerul Transporturilor se va consulta pe această temă cu Ministerele de Interne și Justiție, iar decizia va fi luată de Guvern săptămâna viitoare, eventual prin ordonanță de urgență.

Un document oficial prezentat de Mediafax în luna octombrie relevă că CFR nu mai are rezerve de componente feroviare pentru înlocuirea celor subtilizate de hoți, care au crescut în ultima perioadă și afectează secții precum București – Constanța, iar durata unei călătorii crește, din cauza verificărilor.

„În cazul deranjamentelor provocate de furturi, deoarece instalațiile nu mai dau indicații în legătură cu starea de liber sau ocupat a liniilor, circulația între stații se face prin înțelegere telefonică – cale liberă, fiind necesare măsuri suplimentare de verificare pe teren a liniilor și macazelor, fapt ce conduce la mărirea duratei de parcurs a trenurilor, la așteptarea eliberării liniilor din stații și a liniei curente”, se precizează în document.

Furturile tot mai dese, cu autor necunoscut, din instalațiile feroviare și de siguranța circulației, afectează în prezent 10 din cele 27 de distanțe de circulație ale secției București – Constanța.