De ce antreprenorilor și companiilor mici ar trebui să le fie frică de internet

Publicat: 27 04. 2017, 07:05

Oricine poate fi atacat oricând, fie că este în relație de colaborare cu o companie mai mare, fie că are ghinionul să aibă niște vulnerabilități pe care să le descopere și să le exploateze un grup de infractori”, este de părere Bogdan Pismicenco, channel sales manager la Kaspersky Lab pentru România, Bulgaria și Republica Moldova.

Economia locală se sprijină pe cele peste 600.000 de IMM-uri înregistrate care plătesc taxe și impozite și pentru cei 2,5 milioane de angajați. Așadar un număr important de firme din România ar putea fi afectate dacă nu au o protecție digitală temeinică, mai ales în mediul actual digital. Bogdan Pismicenco nu a putut să-mi dezvăluie date despre statutul actual al securității IT în cadrul IMM-urilor din țară, dar a menționat că, spre deosebire de multinaționale, unde există o politică privind securitatea cibernetică „la nivel de IMM, această politică lipsește în majoritatea cazurilor”.

Ce înseamnă asta? Angajații companiei nu au neapărat o pregătire în domeniul IT, astfel ei sunt mai predispuși să deschidă un fișier dintr‑un e-mail pe care nu ar trebui sa-l deschidă, dau clic pe linkuri infectate sau dau curs unor cereri de informații despre companie, fie pe mail fie telefonic.

Potrivit lui Pismicenco, ignorarea protecției digitale și a măsurilor de prevenție duce la pagube care „depășesc costul remedierii tehnice a unui atac cibernetic”. În plus, suspendarea temporară a activității, pierderea de date și afectarea reputației reprezintă costuri indirecte, „mai greu de cuantificat, dar la fel de reale”.

Citește în continuare pe bm.