Decizie controversată la Ministerul Transporturilor: fără trenuri Intercity pe București-Constanța. Ex-ministrul Nazare: „Mi se pare cusută cu ață albă”

Publicat: 03 02. 2013, 21:07
Actualizat: 29 07. 2014, 19:07

Desființarea trenurilor Intercity de pe ruta București-Constanța și retur este una „cusută cu ață albă”, este de părere fostul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare.

Măsura, anunțată la finele săptămânii trecute de ministrul Transporturilor Relu Fenechiu, a fost motivată oficial de furturile de componente de cale ferată, durata călătoriei ajungând din această cauză la aproape cinci ore, dublu față de timpul necesar în vara anului trecut, de exemplu.

„De ce s-a luat decizia de a se scoate trenurile intercity pe ruta Constanța-București? Pe această rută, furturile de componente sunt frecvente, timpii de parcurs au crescut în medie cu 2 ore, la 4 ore jumătate. Categoria Intercity trebuie să asigure o viteză comercială medie de minim 55 km/h, nu se putea asigura această viteză, oamenii plăteau la preț de Intercity, dar mergeau cu timp de personal, astfel încât s-a luat decizia să se scoată cele două trenuri Intercity”, a spus ministrul Relu Fenechiu.

Investiții de un miliard de euro

Fostul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare, a amintit că pe această rută au fost făcute investiții cu fonduri europene în valoare totală de circa un miliard de euro.

„Povestea cu desființarea trenurilor Intercity spre mare pare cusută cu ață albă. A închide o investiție de aproape 1 miliard de euro pentru că nu ești capabil să asiguri o pază minimală sfidează orice logică. În vara lui 2011, când trenurile spre mare au ajuns în urma investițiilor să facă 2 ore si 30 de minute, traficul pe această linie a fost relansat”, spune Alexandru Nazare pe pagina sa de Facebook.

Fostul ministru al Transporturilor a prezentat și câteva statistici.

Astfel, traficul înregistrat de CFR Călători în sezonul estival 2011 a fost cu aproximativ 40% mai mare față de aceeași perioadă a anului 2010. Numărul călătorilor transportați în perioada de valabilitate a ofertei de transport estival a fost de circa 1.110.000 călători, față de circa 786.000 călători, în aceeași perioadă a lui 2010.

Pe de altă parte, sindicaliștii din calea ferată sunt de părere că miza acestei decizii ar fi alta, și anume că șefi din CFR ar avea acțiuni la firmele de microbuze care transportă călătorii între București și Constanța, potrivit știrileprotv.ro.

În schimb, Relu Fenechiu dă asigurări că în două-trei luni circulația trenurilor de tip IC pe ruta București-Constanța va fi reluată.

„Ordonanța de urgență prin care propunem ca această linie să fie considerată de importanță strategică și să fie păzită de jandarmi este pe traseu”, a declarat ministrul Relu Fenechiu.